Katamaraanit ylipäätään vetoavat ostajiin isoilla ja hulppeilla oleskelutiloilla, joista on mainio näkyväisyys ympäristöön. Lisäksi ne tarjoavat kallistelemattoman ja vakaan veneilykokemuksen. Niin myös Lagoon, ja se on myös sisustettu hyvällä maulla.
Lagoonilla on tapana vaihdella salongin takapuolella avotilan biminin yläpuolelle ulottuvan ohjauspisteen puolta. Tämän mallin edeltäjässä 400 S2:ssa ratti oli paapuurissa, jalkaa pienemmässä 39:ssä styyrpuurissa, 42:ssa paapuurissa, ja nyt 40:ssä ollaan jälleen styyrpuurissa.
Sinänsä on yksi lysti, kummalle puolelle sisustaja on sen sijoittanut. Code 0 on kuitenkin sen verran kookas, että ohjaamon eteen levitettynä katvealue on valtava, ja toisella halssilla se ulottuu myös suoraan eteenpäin.
Sryyranpuoleisessa ohjaamossa parempi näkyvyys on styyran halssilla, ja päinvastoin.
Lagoonin masto on kaksinumeroisissa malleissa taaempana kuin aiemmissa kolminumeroisissa. Tämä koskee myös tätä uutuutta. Näin keulaan saadaan suurempi purje, ja samalla isosta on tullut kapeampi ja korkeampi, mikä toimii paremmin ja on helpompi käsitellä.
Venettä purjeineen pystyy hallitsemaan ohjauspaikalta, mutta suurimpien keulapurjeiden skuuttivinssit sijaitsevat takana avotilan molemmilla laidoilla. Vakiofokka on itseskuuttaava, eikä ison skuuttiin ei juuri tarvitse koskea, joten myös luoviminen on vaivatonta.
Kansitila koostuu isosta salongista sekä avotilasta eli "terassista". Nämä voi käytännössä yhdistää avaamalla niiden välisen liukuoven ja -ikkunan.
Istumapaikkoja kansitiloista löytyy kaikkiaan parisenkymmentä.
Vakiona omistajan sviitti on styyran puolella ja vierastilat paarassa. Vierasrungossa on makuuhytit keulassa ja perässä, ja pesutilat sijoittuvat niiden väliin.
Vuoteiden alla sijaitsevan säilytystilan luukku on saanut kaasujousen. Nyt sen käytettävyys on uudella tasolla.
Lagoon 40:n saa omakseen Ranskassa vesille laskettuna noin 320 000 eurosta alkaen.