Aiemmin Volzhankana tunnetun Vboatsin syömähammas Suomen markkinoilla on ollut Voyager 700 Cabin -ohjaushyttivene, joka kisaa tiukasti Suomen myydyimmän hyttiveneen tittelistä. Menestyksen myötä mallistoon versoo uusia vaihtoehtoja.

Menestysmallia metriä pidempi 800 Cabin on sisätiloiltaan lähellä 700:sta. Keulakannen alla on tutusti v-vuode ja ohjaushytissä paapuurin laidalla matkustamo/dinetti sekä styyrpuurissa ohjaamo ja pentterikaappi. Paapuurin etusohvan selkänojan voi kääntää, mikä mahdollistaa istumisen sekä ajosuuntaan että pöydän ääreen. Eniten lisäsenttejä on kuitenkin avotilassa, jossa neliöitä riittää vaikka tanssiaisiin. 

Vakiovarustus pitää sisällään keulavuoteen alta löytyvän kemiallisen wc:n, keulapotkurin, trimmitasot sekä tehokkaan 4 kilowatin lämmityslaitteen. Moottorivaihtoehdot alkavat Mercuryn 225-hevosvoimaisesta V6:sta ja jatkuvat 250- ja 300-hevosvoimaisilla Pro XS -V8:lla. Hinnat vastaavasti 76 700 – 80 700 euroa. 

Suomessa tykätään erityisesti saariston yhteysvenekäytössä niin sanotuista keskihyttiveneistä, joissa on läpikuljettavan ohjaushytin molemmilla puolilla syvät avotilat. Sellaista ei Vboatsin mallistossa ole ollut, mutta nyt tulee. Nimi on pitkä: Vboats Voyager 700 Cabin Open Bow.

Keulan avotila sopii sekä tavaran kuljetukseen, harrastamiseen että läpikulkuun. Hyttiin kuljetaan saranaovesta, kulkuaukon kokoa kasvattaa oven yläpuolella oleva saranoitu kattoluukku. kajuutan läpikulku käy sujuvasti, takaovi on toteutettu liukuovena.

Open Bow on pari tonnia keulakajuutallista perus-Cabinia kalliimpi, ja vaikka hinnat ovat hilautuneet kymppitonnilla 60 000 euron luokkaan, ovat ne yhä varsin kilpailukykyisiä, eikä työnjäljestä tai viimeistelystä tarvitse tinkiä. Peruskoneena on 150-hevosvoimainen Mercury, vaihtoehtoina 200-heppainen V6 tai 250-hevosvoimainen V8.

www.vboats.fi

www.waltic.fi