Uusi 260 Cabin on kasvanut merkittävästi edeltäjään, 240 Cabiniin verrattuna. Pituutta on tullut lisää 60 ja leveyttä reilut 30 senttiä. Laitakorkeuskin on kasvanut, minkä myötä 260 Cabin tuntuu ihan eri kokoluokan veneeltä. Ja sitähän se oikeastaan onkin, vaikka hinta on liki ennallaan.
260 Cabin on tähdätty etenkin yhteysvenemarkkinoille. Ja sinne se tuntuukin erittäin pätevältä. XO:n tyyliin alumiinirunko on syvä ja jäykkä, joten ajo-ominaisuuksien pitäisi olla kunnossa ja perille päästä nopeasti ja mukavasti kelissä kuin kelissä.
Kulkuyhteydet ovat toimivat. Perässä on kookkaat ja tasaiset uimatasot ja entistä tilavampi syvennetty taka-avotila, joka soveltuu tavaroiden kuljettamiseen. Keulan avotila on syvällä korkeiden laitojen suojassa.
Hytti tarjoaa mukavat istumapaikat seitsemälle henkilölle. Paapuurin laidan sohvat ja niiden välissä oleva pöytä on muutettavissa etummaisen sohvan kääntyvän selkänojan avulla joko kasvot ajosuuntaan istuttavaksi matkustamoksi, vastakkain istuttavaksi oleskelutilaksi tai vuoteeksi.
Hytin paapuurin puolen etukulmassa oleva konsoli kätkee sisäänsä yllättävän tilavan ja toimivan toiletin. Pakettihinnat alkavat noin 100 000 eurosta, mutta budjetilta vaaditaan venymiskykyä lisävarusteiden ruksimiseen. XO 260 Cabin on vielä sen verran tuore tapaus, ettei kaikkien lisävarusteiden hintoja ole vahvistettu, mutta messuveneen optioista mainittakoon esimerkiksi sähkötoiminen kattoluukku, sähkö-wc, avotilan penkit, sisätilan pöytä, keulapotkuri sekä kattava navigointielektroniikkavarustus.