Pohjoismaiden suosituimman suuren avoveneen saa jatkossa myös sporttisena V Max -versiona. Sen moottorina on virallisesti vasta myöhemmin elokuussa julkistettava Yamahan uusi VF250 XB V Max SHO. Yamahalla V Max SHO -mallinimi viittaa moottorin nimellistehoa tehokkaampaan versioon. Näissä moottoreissa on painostettu optimaaliseen teho-paino-suhteeseen ja tavoitellaan parempaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta.
Nykyinen Buster Magnum edustaa suurten avoveneiden klassikon viidettä mallisukupolvea. Ensimmäinen Magnum esiteltiin vuonna 1990, ja siitä on tullut Pohjoismaiden suosituin suuri avovene. 7,2 metriä pitkä Buster Magnum sopii erinomaisesti sekä yhteysveneeksi että vauhdikkaaseen päiväretkeilyyn Itämeren ulkosaaristossa.
Magnum V Max -mallin erottaa vakiomallista paitsi moottorista, myös sen mukaisesta runkoteippauksesta, erikoisverhoilusta sekä mustista kaiteista ja knaapeista. Vakiovarustukseen kuuluu muun muassa 16-tuumainen Buster Q2 -monitoiminäyttö, tilttiratti ja trimmilevyt. Lattiamateriaali on liukuestokuvioitu alumiini, mutta V Max -logoin koristetun Softdeck-turkin saa lisävarusteena.
Buster Magnum V Maxin hinnat alkavat 98 100 eurosta. Aiemmin Yamaha V Max SHO -moottorit ja -varustus on ollut saatavilla vain Buster XL V Max ja Buster XXL V Max -malleissa. XL:n parina on nimellisteholtaan 115-hevosvoimanen VF115 ja XXL:ssä teholuokaltaan 150-hevosvoimainen VF150.
Buster Magnum V Max ja Yamaha VF250 XB V Max SHO -moottori ovat nähtävillä sunnuntaihin 17.8. klo 18 saakka avoinna olevassa Helsingin Uivassa venenäyttelyssä.