Nimbus C11 on kolmikosta ehkä perinteisin, sillä sen saa vaihtoehtoisesti myös dieselsisäperämoottoreilla varustettuna. Messuvene on kuitenkin myyty kahdella 400-hevovsoimaisella Mercury Verado -perämoottorilla, joilla hinnat alkavat noin 470 000 eurosta. Messuveneen kaltainen varustelu nostaa lukeman hyvän matkaa yli puoleen miljoonaan euroon.
Yli 40-jalkainen eli 12,4 metriä pitkä ja liki 3,5 metriä leveä Nimbus on kolmikon isoin ja asuttavin vene, vaikka sen matala runkoprofiili ja molemmin puolin ympärikuljettavuus verottavatkin tiloja vaikkapa ingressissä mainitun kotimaisen kolmikon vastaavan mittaisiin malleihin verrattuna. C11:n pentteri on puoli kerrosta ohjaushyttiä alempana yhdessä verholla eriytettävän keulavuoteen, tilavan toiletin ja ovellisen keskikajuutan kanssa. Sisustuksen viimeistely on siistiä, mutta Nimbuksen varsinaisiin matkavenemalleihin verrattuna varsin pelkistettyä.
Ohjaushyttiin on saatu sovitettu kolmirivinen matkustamo, jossa kaikki istuvat katse eteen päin. Oleskelua ajatellen ohjaushyttiin syntyy myös mukava, pöydän ympärille kaartuvasta U-sohvasta muodostuva oleskelu- ja ruokailutila. Ulkoilmasta nauttimiseen on sekä taka-avotila että keulakansi kalustettavissa penkeillä ja pehmusteilla.
Wellcraft 355:n alkaen hinta on noin 475 000 euroa, mutta messuveneen kaltainen koneistus (3 x 350 hv Mercury Verado) ja varustus nostaa hinnan liki 600 000 euroon. Wellcraft on perinteinen jenkkivenemerkki, joka on nykyisin osa ranskalaista Beneteau-konsernia. Sen myötä 355 myös valmistetaan Euroopassa, mikä näkyy ja tuntuu sisustuksessa. Miami Vice -henki elää kuitenkin Wellcraftissa mukana: Itämeren piirissä 355:lla pitäisi voida singahdella ristiin rastiin lähes kelissä kuin kelissä. Huippunopeuden lupaillaan nousevan 50 solmuun.
Päiväretkillä 355:n mahtava keulakannen lounge on varmasti ykköspaikka. Kansiratkaisu on epäsymmetrinen, pääkulkuväylä on styyrpuurin sivulla. Uimatason lisäksi taka-avotilan molemmilla sivuilla on laitaportit.
Pentteri on ylhäällä ohjaushytissä, sujuvasti kansisalongin yhteydessä. Salongin peräsohvan ja pöydän asetelmaa voi täydentää kahdella liikuteltavalla jakkaralla. Leveästä sivuovesta mahtuu pujahtamaan sivukannelta sekä ohjaamoon että salonkiin ja takaseinän saa avattua koko leveydeltään, joten sisä- ja ulkotilojen fuusio on parhaimmillaan varsin saumaton.
10,7 metriä pitkän ja 3,3 metriä leveän Wellcraftin runko on Nimbusta ja Brabusta selvästi korkeampi, minkä myötä keulakajuutta ja sen yhteydessä oleva erillisellä suihkukomerolla varustettu toiletti ovat kolmikon suurimmat.
Brabus Shadow 900 XC Cross Cabin on Helsingin messuilla ensimmäistä kertaa maailmassa esillä Stealth Green Limited Edition -versiona. Muut erikoismallivaihtoehdot ovat Black Ops ja Deep Blue. Väri syntyy vakiomallin gelcoatin sijaan maalaamalla ja moneen kertaan käsin viimeistelemällä. Työllä on hintansa, sillä Limited Edition -erikoismallit ovat pyöreät 100 000 euroa normiversiota arvokkaampia. Käytännössä se tarkoittaa noin 710 000 euron lähtöhintaa.
Brabus Shadow 900 on Axopar 37:n saksalaisen luksusbrändin mukaisesti varusteltu ja viimeistelty versio. Tilat, tilaratkaisuvaihtoehdot ja ajo-ominaisuudet ovat samat, mutta Brabuksessa pintamateriaalit ovat hienompia ja varusteita sekä tehoa on enemmän. Mallinumero kertoo koon sijaan hevosvoimaista, jotka tuottaa Mercury Racingin kaksi 450.-hevosvoimaista, mekaanisesti ahdettua V8-perämoottoria. Teho riittää tuuppaamaan 11,7 metriä pitkän ja 3,35 metriä leveän veneen yli 60 solmun huippunopeuteen. Siina auttaa Brabuksen keveys: se ilmoitetaan peräti noin 2 000 kiloa Nimbusta ja Wellcraftia kevyemmäksi.
Brabuksessa on kolmikosta ehkä eniten päiväjähdin vikaa, vaikka siihenkin saa Nimbuksen tavoin kaksi makuukajuuttaa. Takahyttioptio syö kuitenkin pentterimoduulin paikan ja melko kummallinen, keulakajuutan ja ohjaushytin välissä oleva läpikuljettava umpitoiletti on vasta lisävaruste. Iso haitarikattoluukku, leveät sivuovet, keulakajuutan lokinsiipiovet sekä kattava ulkopatjasto tekevät Brabuksesta mukavan loikoilu- ja oleskelualustan myös hellepäivänä.