Terhi 480 on jo BR-avomallina melko tiivis paketti, mutta silti niin suosittu, että se on vuodesta toiseen Suomen myydyimpien venemallien joukossa. Uudessa Terhi 480 Cabinissa on tismalleen sama tilaratkaisu ja kalustus kuin BR:ssä ja sen matalammalla tuulilasilla varustetussa Sport-rinnakkaismallissa. 

Cabinin tekevät korkeammat tuuli- ja sivulasit ja katto, joka on varustettu eteenpäin aukeavalla liukukattoluukulla. Se mahdollistaa kuskin paikalta seisten ajamisen. Etuovi on matala, mutta hyvällä asenteella isokin mies mahtuu siitä läpi. Perän saa katettua lisävarusteena saatavalla kuomulla.

Terhi 480 Cabinia kaupataan 40-, 50- tai 60-hevosvoimasella Hondalla varustettuna pakettina. Kaikkien pakettihinnat jäävät vakiovarustein alle 20 000 euroon. Tässä hintaluokassa ei muita 480 Cabinin tavoin katettuja vaihtoehtoja ole. 

www.terhi.fi | Vene 24 Båt messuosasto 6h48

Vene 24 Båt: Willy’s X62

Pietarsaarelainen Willy’s esittelee venemessuilla X62 keskihyttivenettä. Hiukan yli kuusimetrisenä ja kuudelle istumapaikat sisällä hytissä tarjoavana se on käytännössä samassa kokoluokassa kuin Bella 620 C ja Finnmaster Pilot 6. Kevytkulkuiseksi tiedetyn X6-avomallin kanssa samalle rungolle rakennettava X62 on suositushinnoiltaan selvästi vastaavalla konetehoilla varustettua Finnmasteria ja hiukan Bellaakin edullisempi. X62 hinnat pakettihinnat asettuvat 100–150-hevosvoimaisella Hondalla tai Tohatsulla varustettuna 50–56 000 euron haitariin.

Willy’sissä on syvä etuavotila ja hiukan korotettu, tasainen taka-avotila. Tavaroita kuljetetaan siis ensisijaisesti keulassa, peräkannella on puolestaan helppo kulkea ja toimia kiinnittymisissä ja kalastettaessa. Keskikäytävää pitkin läpikuljettavan hytin tilaratkaisu on perinteinen. Siihen kuuluu kuskin ja kartturin erillisistuimet sekä niiden takana olevat laitapenkit, joista saa ketterästi pedattua lattiatasolle makuulavetin, joka jatkuu matalana tilana peräkannen alle.  

www.willysboats.fi | Vene 24 Båt messuosasto 6h21

Vene 24 Båt: Silver Seahawk Cabin

Seitsemän metrinen Seahawk on Silverin alumiinivenemalliston uusi lippulaivasarja. Viime elokuussa Uivassa esitelty Seahawk CCX -keskipulpettimalli saa Vene 24 Båt -messuilla rinnalleen BRX-bowriderin ja Cabin-hyttimallin.

Cabinissa täysalumiinirungon päälle on sovitettu konsernisisar TG 6.9:n lujitemuovinen keskihytti. Ulkonäöllisesti lopputulos on varsin osuva, eikä lainan lähtökohtakaan ole hullumpi: TG on valmistajana erikoistunut yhteysveneisiin ja 6.9 oli viime vuonna Suomen myydyin ohjaushyttivene.

Seahawk Cabinissa on varsin tilavat avotilat molemmin puolin hyttiä, jossa on poikkeuksellisen leveät ovet ja kookas, kaksiosainen kattoluukku. Luontevat istumapaikat löytyy kuudelle. Kuski istuu TG:n tapaan lähempänä veneen keskilinjaa kuin styyrpuurin laitaa. Tilajärjestely on kokonaisuudessaankin käytännössä TG:n kaltainen.

Moottorivalikoima kattaa 115-, 150- ja 200-hevosvoimaiset Hondat. Tehokkaimmat mallit saa myös sähköisellä kaukohallintalaitteella varustettuina DBW-versioina. Pakettihinnat vakiovarustein asettuvat 75 490 ja 82 490 euron väliin. Kotimaisiin kilpailijoihin verrattuna Seahawk Cabin solahtaa pituudeltaan tasan 6,5 metriä pitkän Falcon C 7:n ja 7,5-metrisen Buster Magnum Cabinin väliin. Hinnaltaan Seahawk Cabin on kuitenkin selvästi likempänä pienempää, 70 000 euron hintaluokkaan osuvaa Falconia kuin Busteria, jonka hinnat alkavat 125 000 eurosta.

www.silverboats.fi | Vene 24 Båt messuosasto 6h48