Haastavan kelin takia myös molemmat lauantaille kaavaillut sprinttikilpailut, joissa Seliö oli aikaisemmissa aika-ajoissa kiilannut itsensä kolmanteen lähtöruutuun. Vaarallisiksi äityneiden olosuhteiden vuoksi Seliö ajoi neljänneltä kierrokselta ratavarikolle ja keskeytti.

Shanghain GP-osakilpailun järjestämisessä oli mukana suuri organisaatio, joka hoiti tehtävänsä hyvin, mutta kilpailupaikka F1-veneille oli epäonnistunut. Rata-alueelle pääsi mereltä suuria aaltoja, ja alue oli muutenkin liian herkkä tuulen vaikutuksille.

Selviytymistaistelu

– Veneeni lasit menivät niin huuruun, etten nähnyt eteeni enkä taakseni peilien kautta. Keli oli mahdoton ajaa. Jotta Shanghaissa päästiin edes kilpailemaan, veneet lähetettiin vaarallisissa olosuhteissa radalle, kommentoi Red Devil SMC F1 Teamissa ajava Seliö kisan jälkeen.

Seliö kuvaili 11 kierrokseen jäänyttä tynkäkilpailua selviytymisnäytöksenä, josta jaettiin puolitetut MM-pisteet.

– Jo toisen kierroksen jälkeen ilmoitin radiolla, että tämä on todella vaarallista toimintaa. En nähnyt aaltoja edessäni, ja jos olisin yrittänyt väkisin ajaa, olisin varmasti kaatanut veneeni. Koska en nähnyt eteenpäin lainkaan, päätin, että tämän huurun takia en aja venettäni ympäri.

Kisan ykköseksi ajoi sarjajohtaja Rusty Wyatt Kanadasta. Kaksi muuta podiumpaikkaa menivät ruotsalaiskaksikolle Erik Stark ja Jonas Andersson. Sami Seliö majailee sarjassa kahdeksannella sijalla.

www.f1h2o.com