Sekä Sacs että Tecnorib ovat olleet eturintamassa työntämässä isoilla perämoottoreilla varustettuja rib-veneitä entistä suurempiin päivä- ja viikonloppujahtien kokoluokkiin. Esimerkiksi Sacsin lippulaivamalleja ovat Volvo Pentan IPS-sisämoottoreilla tai jopa neljällä Mercuryn 600-hevosvoimaisella V12 Verado -perämoottorilla varustettava 17-metrinen Rebel 55 (alla) ja liki 19-metrinen Strider 19, jonka konehuoneessa sykkii kaksi pintavetolaitteisiin yhdistettyä 1 300-hevosvoimasta MANin V8-dieseliä.

Rengasmerkki Pirellin brändin lisenssoineen Tecnoribin mallistosta löytyy myös luksukkaita jettitendereitä eli superjahtien vesisuihkupropulsiolla varustettuja apuveneitä. Malliston huipulla väijyy 19-metrinen pintavetolaitteilla varustettu Pirelli 1900. Suurin perämoottorimalli on 14-metrinen Pirelli 1400.

Fuusion myötä syntyvästä Sacs Tecnoribistä tulee johtava maxi ribien valmistaja maailmassa, jonka yhteenlasketuksi liikevaihdon arvioidaan ylittävän 45 miljoonaa euroa. Sekä Sacsin että Tecnoribin Pirelli ja P Zero brändit ja niiden markkinointi säilyvät jatkossakin itsenäisinä.

www.sacsmarine.it 

www.tecnorib.it