Giovanni Aprea aloitti puisten kalaveneiden veiston vuonna 1849. Nykyisin Apreamaren johdossa on työnsä perheen veneveistämössä vuonna 1973 aloittanut Cataldo Aprea, joka on ollut henkilökohtaisesti mukana konseptoimassa muiden Apreamare-mallien tavoin myös Gozzo 48 Cabinia. Tekninen suunnittelu ja muotoilu on jätetty tunnettujen tekijöiden käsiiin: niistä vastaavat Marine Designin Umberto Tagliavini ja Too Designin Marco Casali.
Uudessa 48 Cabinissa gozzo-vaikutteet ovat enää kosmeettisia, mutta yhä hyvin nähtävissä. Ilmeisin tunnusmerkki on pyöreä perä, joka tosin koskee enää vain kansirakennetta. Vesilinjassa ja sen alla Apreamareissa on jo pitkään ollut liukuvarunkoisille veneille ”normaali” muuttuvakulmainen V-runko, jossa on terävät palteet ja takanurkat.
Gozzo 48 Cabin nojaa teknisesti 45-avomalliin, jonka kanssa se jakaa saman rungon. Suurempaan mallinumeroon oikeuttaa pidempi uimataso. Tilaratkaisuissa on merkittävämpiä eroja.
Cabincruiser-tyyppiseksi kansisalonkiveneeksi laskettaven 48 Cabinin pääkansi on Välimerelliseen tapaan ympärikuljettava. Keulakannella on kookas aurinkotaso, jota rikastuttaa etuosan sohva ja keulan istuinpaikat, joiden väliin voi asettaa pöydän. Toinen pöytä-sohva-aurinkotasokokonaisuus on aseteltu tuttuun tapaan takakannelle.
Koska perä on pyöreä, käydään pienen tanssilavan kokoiselle uimatasolle paapuurin laidalle avautuvan portin kautta. Uimataso on luonnollisesti hydraulisesti veteen laskettavissa.
Kookas, liukuovielementeistä koostuva takaseinä erottaa sisä- ja ulkotilat toisistaan. Samalla korkeudella oleva lattia ja sen tiikkiverhoilun jatkuminen myös kansisalongissa tuovat tiloihin puolestaan yhteenkuuluvuuden tunnelmaa.
Kansisalongissa on kookas kulmasohva, jonka voi laajentaa U-muotoon sähköisesti liikkuvan ohjaamon peripenkin avulla. Paapuurin laita on varattu kokonaisuudessaan 2,8 metrin mittaiselle pentterille, jota Apreamare kuvailee kokoluokan suurimmaksi.
Majoituskannelle voi valita kahden tai kolmen makuukajuutan tilaratkaisun. Lisäksi peräpeilin varastotilan saa optiona kalustettua vaatimattomaksi miehistöhytiksi. Omistajan sviitti on toista maata, ja perinteiseen tapaan keulassa. Toiletteja on aina kaksi, ja ne molemmat on aina varustettu erillisellä suihkukomerolla. Renderikuvat sisustuksesta ovat näyttäviä, mutta vähempää ei toki Apreamarelta oikein sovi odottaakaan.
Rungon tavoin tekniikka on pitkälti samaa kuin avomalli 45:ssa. Se tarkoittaa kolmea moottorivaihtoehtoa, jotka kaikki ovat Volvo Pentan D8-dieselien pariasennuksia. Miedoimpana vaihtoehtona on pari 550-hevosvoimaisia versioita yhdistettynä IPS-vetolaitteisiin. 600-hevosvoimaiset saa IPS-vetolaitteiden ohella myös perinteiseen akselivetoon perustuvaan voimalinjaan koplattuina. Kaikissa tapauksissa huippunopeuden voi odottaa yltävän 30 solmuun ja ylikin.
Tarkempia teknisiä tietoja ei ole vielä julkistettu, mutta Gozzo 45:n mittojen perusteella kokonaispituuden voi arvioida olevan noin 15 metrin luokkaa, mistä rungon osuus on 13 metriä. Leveyttä on kaikkiaan runsaat 4,7 metriä. Gozzo 48 Cabinin hinnastakaan ei ole vielä tietoa, mutta lienee turvallista arvata, että jo veroton tehdashinta puhkoo miljoonan euron rajapyykin.