Vajaa vuosi sitten esitelty SR41 avasi Bavarian uuden SR-mallisarjan, jonka ideana on yhdistää Bavarian S- ja R-mallisarjojen parhaat puolet. Käytännössä SR41 ei ollut paljon muuta kuin päivitetty versio S40:stä, toki ihan onnistunut sellainen, mistä kertoo mallin suosiokin: Bavaria kertoo myyneensä jo yli 100 SR41:stä.
Mutta uusi SR36 näyttää jo suuremmalta irtiotolta vanhaan S-mallisarjaan nähden, ei vähiten näyttävien runkoikkunoiden ansiosta.
Bavarian tapaan SR36 tuodaan saataville useina versioina. Kaikissa avotilan yllä on katto, jonka saa joko kangas- ja lujitemuovikattoluukulla. Avoin vaihtoehto on uudenlainen Open Top, jossa katto "leijuu" matalien tuuli- ja sivulasien yllä tukiputkien varassa. Perinteisessä Hard Top -versiossa on kattoon asti yltävät tuuli- ja sivulasit, Coupe-versiossa vielä lasinen takaseinäkin.
Avotilan tilaratkaisu vaikuttaa toimivalta. Paapuurin laidalla on pitkittäin lupaavan kookkaalta näyttävä U-sohva, jonka etupäädyssä on yksi istumapaikka ajosuuntaan. Takana on puolestaan SR41:stä tuttu perää kohti aukeava pienempi U-sohva, josta saa muodostettua sen keskellä olevan pöydän avulla myös aurinkotason.
Ulkopentteri ja ohjaamo ovat tutuilla paikoillaan styyrpuurin laidalla. Uimatason saa lisävarusteena hydraulisena, mikä tässä kokoluokassa on suhteellisen harvinaista.
Runko on korkea, joten sisällä on oletettavasti Bavarialle tyypillisesti yllin kyllin seisomakorkeutta. Saarekeparivuoteella kalustetun keulakajuutan saa myös ilman laipiota ja ovea, jolloin se muodostaa sisäsalongin kanssa avaran kokonaisuuden. Takakajuuttaan tulee sohvan lisäksi kaksi täysimittaista vuodetta, jotta saa yhdistettyä suureksi parivuoteeksi.
Moottorivaihtoehtoja on neljä, joista kolme toimii bensiinillä. Hinnat alkaen -tason muodostaa kaksi Volvo Pentan 240-hevosvoimaista V6:sta, jotka joutuvat varmasti koville 11-metristä SR36:sta liikuttaessa. Realistisemmat vaihtoehdot ovat Volvo Penta 300- tai MerCruiserin 350-hevosvoimaiset V8:t.
Parhaat suorituskyvyn ja taloudellisuuden suhteen tarjoaa varmasti Volvo Pentan 300-hevosvoimaiset D4-dieselit, mutta niistä tulee myös kallein konevaihtoehto, kunhan hinnat vahvistetaan.