Vuosien varrella Beneteau on rakentanut kaikkiaan jo yli 1 800 Swift Trawlweia kokoluokissa 30–62 jalkaa, joten puhutaan poikkeuksellisen suositus matkavenesarjasta. Kaikista suosituin Swift Trawler -malli on tähän mennessä ollut ensimmäiseen mallisukupolveen kuulunut ST 34.
Syyskuun alkupuolella Cannesin venemessuilla ensiesiteltävä Swift Trawler 37 korvaa alkuperäistä:sta seuranneen ST 35:n, joten kyse on Beneteaulle erittäin tärkeästä ”syömähampaasta”, jonka uudistamiseen on paneuduttu huolella.
Muotoilu on luonnollisesti muuttunut ja kehittynyt, mutta tyyli on yhä tunnistettava. Muodot ja mitat ovat tilaa tuottavia: ru ngosta ja kansirakenteesta muodostuu korkea ja leveä kokonaisuus, ja leveys jatkuu pitkälle keulaan saakka. Ulkonäössä ST 37:n selkein yksittäinen edeltäjistään erottava osatekijö on tuulilasi, joka on ST 37:ssa eteenpäin kallistettu.
Beneteau Swift Trawler 34 – Kaksi versiota
Alkuperäisen ST 34:n tavoin uudet ST 37:n saa Sedan ja Flybridge-versioina. Ensinmainitussa yläkannella olevaa kattoterassia voi hyödyntää haluamallaan tavoin. Mukaan mahtuu vaikkapa irtokalustemalliset lepolasset ja läjä suppilautoja tai muita harrastevälineitä. Suppilautoja saa niputettua myös telineeseen yläkannen takakaiteeseen.
Flybridge-versiossa on yläohjaamon ohella U-sohva ja pöytä, mutta myös tässä tapauksessa yläkannen takaosa on jätetty kalustevapaaksi monikäyttötilaksi. Sekä Sedanissa että Flybridgessä yläkannen etupuolelle on kattopinta-alaa lisävarusteena saataville aurinkopaneeleille tai kansisalonkiin ja sisäohjaamoon aukeaville sähköisille liukukattoluukuille.
Kansiratkaisu on epäsymmetrinen. Paapuurin kaiteiden ja varvaslistan suojassa kulkevaakin sivukantta vaikuttaisi voivan luonnehtia normaaliksi, mutta pääkulkuväylä on styyrpuurin sivulla. Se on leveämpi ja kulkee suurimmilta osin takakannen lattiatasossa syvällä laidan suojassa. Isompien Swift Trawlerien tyyliin styyrpuurin sivukansi on myös suurimmilta osin katettu katolla. Styyrpuurin sivulta löytyvät myös suoraan sisäohjaamoon johtava liukuovi sekä avattava laitaportti, joka helpottaa maihinkulkua kylkiparkkitilanteissa.
Pääkannen oleskelutilat ovat tuttuun tapaan veneen vastakkaisissa päissä. Keulakannella ei ole hyvänkokoista aurinkotasoa ihmeellisempää. Takakansi ja lyhyt uimataso ovat oikeastan samaa kokonaisuutta, jonka erottaa toisistaan vain kaideportti.
Beneteau Swift Trawler 37 – Paranneltu tilaratkaisu ja sinkkukone
Sisätiloissa on pitäydyssä perustaltaan edeltäjistä tutussa tilaratkaisussa, sitä toki soveltuvissa kohdin parannellen. Kansisalonki muodostuu tuttuakin tutummin styyrpuurin puolella perättäin olevista sisäohjaamosta ja toimivan runsaalta näyttävästä pentteristä. Niitä vastapäätä on U-sohva, mutta sen edestä on löytynyt tilaa korotetulle kartturinpenkille, jonka eteen saa avattua pöydän työtasoksi.
Majoituskannelta valtaa entiseen tapaan leijonan osan mukavalla saarekeparivuoteella varustettu mastersviitti. Styyrpuurin puolella olevassa toiletissa on erillinen suihkukomero, ja sisäänkäynti sekä suoraan omistajankajuutasta että käytävältä. Paapuurin sivulle asemoidussa vieraskajuutassa on yhä tyytyminen kerrosvuoteeseen, mutta Beneteau on ennenkin onnistunut tekemään niistä toimivia.
Konehuone on kansisalongin alla, ja varustettu edeltäjien tapaan vain yhdellä koneella. Vakiona tulee Yanmarin kuusisylinterinen ja 400-hevosvoimainen 6LY, optiona sen 40 hevosvoimaa tehokkaampi versio. Voima siirtyy molemmissa tapauksissa potkurille ja veteen suoran akselin välityksellä. Keula- ja peräpotkurit saa lisävarusteena.
Vakiokoneella ja vakiovarustein Swift Trawler 37 Sedanin tehdashinnat alkavat Suomen arvonlisäverokannalla 375 000 eurosta ja Flybridgen 395 000 eurosta.