Alumiinirakenteinen Phantom Cabin perustuu vuosi sitten esitellyn avo-Phantomin merikelpoiseksi, hiljaiseksi ja käsiteltävyydeltään mainioksi todettuun runkoon.

Tehoalue on Cabinissa vähän avomallia maltillisempi, sillä ääripäät ovat yksi tai kaksi 300-hevosvoimaista perämoottoria. Avomallin kahta 350-hevosvoimaista V8-moottoria Cabiniin ei saa.

Suorituskyky ei silti jää piippuun, sillä kahdella 4,2-litraisella ja 300-hevosvoimaisella V6-Yamahalla varustettuna huippunopeudeksi kerrotaan 53 solmua. Sen myötä matkanopeusalue yltää hyvinkin 40 solmuun.

Maltillisemmalla 25–27 solmun matkanopeudella kulutuksen lupaillaan jäävän jopa alle kahteen litraan meripeninkulmalla, moottorivalinnasta riippumatta. Toimintasäteestä muodostuu laaja, sillä polttoainetankkien yhteistilavuus on 800 litraa.

Phantom Cabin ajaa isojen yhteysveneiden luksusluokkaan. Sen suunnittelussa on painotettu matkustusmukavuutta, väljiä tiloja ja merikelpoisuutta.  Matkan on määrä taittua nopeasti ja mukavasti, kelissä kuin kelissä.

Ohjaushytin etupenkeillä on tilaa kolmelle hengelle, takaosan u-sohvalle mahtuu mukavasti viisi. Kartturin penkin selkänojan voi kääntää eteen, jolloin u-sohva laajenee kahdeksan hengen oleskelutilaksi.

Sohvan ja pöydän saa tarvittaessa muutettua parivuoteeksi. Mukavuusvarusteluun kuuluu lisäksi pentteri, painevesi ja kemiallinen wc. Tekninen vakiovarustus kattaa puolestaan muun muassa sähköhydraulisen ohjauksen, trimmitasot sekä sähkötoimisen kattoluukun.

Kojelaudassa on vakiovarusteena kookas, 16-tuumainen Buster Q -älynäyttö, johon on integroitu karttaplotterin lisäksi muun muassa audiolaite ja kaikuluotain. Lisävarusteena järjestelmää voi täydentää toisella (16") ja kolmannellakin (10") näytöllä, kalakaiulla, aisilla sekä keväästä alkaen myös Raymarinen uuden sukupolven Quantum-tutkalla.

Elektroniikan lisäksi tarjolla on laaja isävarustelista, jonka avulla Phantom Cabinin voi räätälöidä juuri omien tarpeiden ja mieltymysten mukaiseksi.