Dufour on tässä uutuusmallissaan vienyt nykyaikaisen modulaarisen konseptin ehkä pidemmälle kuin muut. Sama runko ja vedenalainen profiili voidaan kustomoida rikillä, kansiratkaisulla ja sisustuksella eri käyttöihin. Kriittinen ajattelija voi kyseenalaistaa sen, miten samasta muotista saadaan valmistajan mukaan kolmeen aivan erilaiseen käyttötarkoitukseen sopivaa venettä.
Umberto Felcin piirtämä uutuus edustaa muotoilultaan kuranttia laajarunkoveneiden sukua ja huonetta. Konseptiin kuuluu pysty nokka ja kyljet, terävät palteet, leveä perä ja täyteläinen keula. Tämä ilkeiden kielten laatikkomaiseksi väittämä muoto antaa kuitenkin runsaasti enemmän sisätilaa, leveä perä lisää takatontin käyttökelpoista aarialaa ja vedenalainen muoto on kuitenkin nopeuspotentiaaliltaan asialliseksi todettu, joten pahat kielet voivat pitää tunkkinsa.
Dufourin kansi on selkeä ja avotila ruhtinaallisen kokoinen. Leveä perä on tämänkokoisessa veneessä todella leveä ja ruorilta toiselle on matkaa useampikin askel. Mallikuvissa suurehko plotteri on sijoitettu istumakaukalon pöydän päähän, joka toimii useimmissa veneissä, mutta tämän kokoisessa veneessä etäisyys ruorimiehestä alkaa olla jo melkoinen. Leveät sivukannet ja tasainen keulakansi tuovat tilaa ja turvallisuutta veneessä liikuttaessa. Kajuutan katolle jalustettu iso ei haittaa matkustajien askareita.
Venettä saa Easy-, Ocean- ja Performance-versioina. Kannella eron huomaa siitä, että Easyssa iso skuutataan kajuutan katolle ilman levankia ja fokka on itseskuuttaava, Oceanissa iso on saanut levangin ja Performancessa ison skuuttauspiste on istumakaukalon lattiassa ruorien edessä ja jalustus on mallia saksalainen. Kisaversiossa on myös pari vinssiä muita enemmän.
Sisustusta saa neljänä eri versiona. Kiitos veneen suuren kuutiotilavuuden, suunnittelijoilla on ollut tavanomaista enemmän vapauksia pohjapiirustusta tehdessä. Perusversiossa on kolme tuplakajuuttaa ja suihku/wc-tilat jokaiselle kabiinille. Charter-version saa joko viidellä kajuutalla ja kahdella wc:llä tai neljällä hytillä ja yhtä monella saniteettitilalla. Näissä malleissa pentteri on veneen sivun myötäisesti vastapäätä oleskelutilaa. Neljännessä versiossa on kolme tuplakajuuttaa ja kaksi wc:tä ja pentteri on sijoitettu oleskelutilan etupuolelle. Kaikissa verisoissa on myös yhden hengen miehistötila ankkuriboksin takana. Samaan tilaan on integroitu kipparin oma wc, joten mistään varsinaisesta kapteeninhytistä ei ole kyse.
Iso vene painaa hieman yli 13 tonnia ja purjepinta-alaa on versiosta riippuen hieman yli 100 neliömetriä. Vene ui esitiedoissa vakiokölillään 2,25 syvyydessä. Hintaa ja optiolistoja voi tiedustella valmistajalta ja edustajilta.