Blu Emmen aiempien Evo-päiväjahtien tavoin myös V8:ssa on veistämölle tunnusomaiseksi muodostunut leveä perä, joka on kuin tehty auringosta nauttimista varten. Ankkurissa ollessa veneen perä on Transformers-lelun tavoin aukikäännettävä, jolloin oleskelualue kasvaa entisestään. Kun perän laidat taitetaan alas, peräkansi levenee entisestään muuttuen yhdeksi yhtenäiseksi, 70 senttiä vedenpinnan yläpuolella leijuvaksi patioksi.
Evo V8 suunnittelussa referenssinä käytettiin venäläistä Maatuska-nukkea. Melko yllätyksetöntä ja minimalistista kansisalonkijahtisuunnittelua edustavan 78-jalkaisen V8:n ulkokuori kätkeekin sisälleen aimo läjän kekseliäitä ratkaisuja.
Blu Emmen edustajan mukaan V8:n ja sitä seuraavan uuden malliston toteuttaminen on suunnittelun kannalta iso vedenjakaja. V8:n piirtänyt Valerio Rivellini on työssään ammentanut filosofiaa purjeveneistä tavoitteenaan, ei enempää eikä vähempää, kuin moottori- ja purjeveneilyn parhaimpien puolien yhdistäminen.
Veneessä on peräti neljä ohjaamoa. Ensimmäinen sijaitsee perinteisempään tapaan pääkannella, salongin yhteydessä. Toinen ruori sijaitsee piiloon käännettynä hytin katolla. Lisäksi ruoreja on hytin molemmin puolin molemmilla sivukansilla. Kahdessa viimeksi mainitussa aistii purjeveneistä ammennetun inspiraation.
Veneen layout on täysin sovellettavissa asiakkaan toiveiden mukaan. Alakannella on yöpymistilat yhdeksälle henkilölle. Pääkannen tilavan salongin ikkunat ovat kauttaaltaan avattavissa. Kaikkien hytin ikkunoiden ollessa auki vene muistuttaa ulkonäöllisesti enemmän hardtopilla varustettua avovenettä kuin takaseinällä varustettua kansisalonkimallia.
Parhaillaan uutta Evo V8:a esitellään italiassa Venetsian venemessuilla, minkä jälkeen se luovutettaan italialaiselle omistajalleen.