Fairline on periteisesti nimennyt sportcruiserit Targoiksi ja yläohjaamolliset flybridge-mallit Squadroneiksi. Niiden välimuoto on sportbridge, joka syntyy yleensä lisäämällä isoon sportcruiseriin linjoihin sopivan kompakti yläohjaamo.
Fairlinen on ottanut ensimmäisen sportbridgensä lähtökohdaksi Targa 65 GT:n. Siihen on lisätty kattoterassi ja voilá: Phantom 65 on valmis. Ollaan siis samoilla eväillä ja apajilla kuin pääkilpailijat Princess (V65 ja S66) ja Sunseeker (Predator 65 ja Sport Yacht 65), Galeonia (650 Skydeck) unohtamatta.
Kuvien perusteella arvioituna Phantomin yläkansi kuuluu otsikon mukaisesti luokkansa suurimpiin (Princess S66:n kanssa), muttei siten myöskään huomaamattomimpiin, mitä myös pidetään ainakin jonkinlaisena sportbridge-mallien hyveenä. Ohjaamon lisäksi Phantomin sportbridgeltä löytyy pentterikaappi, kaksi sohvaryhmää ja pöytä.
Muutoin Phantom 65 on kuin Targa 65 GT. Sen apuvenetalli on mitoitettu Williams 345 Sportjetille ja konehuoneeseen voi valita 1 150- tai 1 620-hevosvoimaiset Caterpillarit. Huippunopeudet ovat vastaavasti 31 ja 35 solmua.
Pentteri on pääkannella muodostaen kansisalongin yhdessä kahden ison sohvaryhmän kanssa. Majoituskannella kolmen omalla toiletilla varustetun sviitin kokoonpanoa voi täydentää valitsemalla joko päivätoiletin, kodinhoitohuoneen, neljännen (kerrosvuoteella varustetun) makuukajuutan tai laajennetun keulakajuutan.
Tehdashinnat asettuvat Suomen verokannalla ja vakiovarustein kolmen miljoonan euron molemmille puolille, moottorivalinnasta riippuen.