R6 ja T6 korvaavat Finnmasterin mallistossa suositut 62 BR:n ja 62 DC:n. Muotokieli muuttuu selvästi, sillä uusissa "kutosissa" on siirrytty 62-mallien pyöreydestä isommista T7- ja T8-malleista tuttuun särmikkyyteen.
Kansimuotin leveä muotoilu mahdollistaa helpon kulkemisen ja luo molemmille malleille tunnistettavan piirteen, jota vakiona olevat ledikeulavalot korostuvat.
R6-mallin etuavotila on tavanomaisen V-muodon sijaan pikemminkin leveän U-kirjaimen muotoinen. Keulan selkänojat sisältävä istuinpehmustesarja kuuluu vakiovarusteisiin, sohvat aurinkotasoksi täydentävän patjan saa lisävarusteena.
Myös T6-mallin keulakajuutan tilaratkaisu on luokassaan poikkeuksellinen, sillä siihen on onnistuttu sovittamaan samaa toiminnallisuutta kuin isommissa T-malleissa. Käytännössä se näkyy kajuutan paapuurin puolen nurkassa olevana istumapaikkana ja styyrpuurin laitaa viistosti mukailevana parivuoteen, jonka saa täytepatjojen avulla laajennettua koko kajuutan kokoiseksi perhevuoteeksi.
Tuulilasista taakse R6:n ja T6:n tilaratkaisut ovat identtisiä. Molemmissa avotilaa hallitsee kookas U-sohva, joka paapuurin puolen etupäädyssä on tavanomaista leveämpi, käännettävällä selkänojalla varustettu apukuskin paikka. Kun selkänojan taittaa eteen ja ohjaamon erillisistuimen kääntää ympäri, mahtuu avotilaan istumaa ja seurustelemaan mukavasti koko kantavuuden mukainen kuuden tai seitsemän hengen seurue.
Avotilan pöytä ja sohvan aurinkotasoksi tai varavuoteeksi täydentävät lisäpatjat kuuluvat vakiovarustukseen. Myös avotilan erilaiset kattamisvaihtoehdot ovat kaikki vakiona, sillä hintaan sisältyy sekä erillisistuimen suojahuppu, satamapeite että korkea ajokuomu, jolle on u-sohvan selkänojan takana oma säilytystila.
Entistä suuremmat uimatasot ovat nykyaikaiseen tyyliin yhdessä tasossa. Puolelta toiselle kulkemista helpottaa uimatason kanssa samalla korkeudella oleva moottorikaivon astinlauta, joten perään muodostuu helposti kuljettavissa oleva ja monikäyttöinen peräkansi. Korkea vetokaari on vakiovaruste, ja se toimii varsinaisen tarkoituksensa lisäksi myös mainiona kiinnipitokaiteena peräkannella liikuttaessa.
Turkkipinnoitteena R6:ssa on vakiona LineDeck-matto ja T6:ssa massiivitiikki. Molemmissa malleissa pinnoitus kattaa uimatason ja avotilan lattian lisäksi myös kulkuväylät ja askelmat. Vakiovarustus on myös teknisestä näkökulmasta katsottuna kattava, sisältäen muun muassa hydrauliohjauksen, tuulilasinpyyhkimen sekä kaikuluotaimella varustetun Garmin-karttaplotterin.
Lisävarustelistalle on jätetty muun muassa toinen tuulilasinpyyhin, trimmitasot, jääkaappi ja sen vaatima kaksiakkujärjestelmä.
R6 ja T6 rakentuvat samalle, monissa yhteyksissä hyväksi havaitulla rungolle kuin S6-keskipulpettivene ja P6-ohjaushyttivene. Urheilullisissa R- ja T-malleissa moottorivaihtoehtojen määrä kasvaa, sillä tehosuosituksen ylärajaa on nostettu 150:stä 200:aan hevosvoimaan.
Moottoreissa Finnmaster luottaa tuttuun tapaan Yamahaan. Valikoima muodostuu F130-, F150-, F175- ja F200-malleista, joista kaksi tehokkainta on saatavilla myös sähköisellä kaukohallintalaitteella varustettuina versioina.
200-hevosvoimaisella moottorilla varustettuna huippunopeuden odotetaan nousevan noin 45 solmuun. Suosituimmaksi vaihtoehdoksi muodostunee F150, joka sekin taannee noin 40 solmun huippunopeuden.
Hintoja ei ole vielä vahvistettu, mutta tiukka kilpailutilanne pitänee huolen siitä, ettei suuria irtiottoja ole puoleen tai toiseen luvassa. Esimerkiksi T6:n pääkilpailijoiden suositushinnat asettuvat 150-hevosvoimaella moottorilla varustettuna 50–55 000 euron luokkaan.