Itävalta ei ole Suomen vinkkelistä nähtynä niitä todennäköisimpiä veneenvalmistusmaita, mutta Frauscherilla on takanaan jo 90 menestyksekästä vuotta. Viime vuosina vauhti on vain kasvanut.
Mallisto on suunnattu päiväretkiveneilyyn Välimeren ja Alppijärvien pittoreskeissa maisemissa, joten design on sen mukaista. Keski-Euroopan sisävesille sopivasti Frauscherilla on myös suhteellisen laaja sähkömoottorilla varustettujen veneiden mallisto.
Kooltaan malliston puolivälissä oleva, pienellä keulakajuutalla varustettu 858 Fantom -daycruiser esiteltiin viime vuonna. Keskipulpetilla ja avokeulalla varustettu Air-versio rakentuu samalla rungolle.
Solakka, alle 2,5 metriä leveä runko on muodoltaan varsin omintakeinen. Nousulistoilla varustettu pohjan etupää muotoiltu teräväksi ja v-kulmaltaan erittäin syväksi. Puolessa välissä muoto "katkeaa" portaaseen, minkä jälkeen pohja on nousulistaton ja loiva.
Linjat pilaavista perämoottoreista Frauscher ei ole innostunut, joten vauhtia Airille antaa sisäperämoottori. Vaihtoehdot muodostuvat 300–430-hevosvoimaisista katalysaattorilla varustetuista bensa-V8:sta.
Ihan pikkurahalla Frauscherit eivät irtoa, sillä kotimarkkinoilla 858 Fantom Airin hinnat alkavat 200 000 euron tasarahasta.