GB52 on linjoiltaan kuin pienennetty painos tänä vuonna esitellystä GB60:stä. Molemmat ovat Grand Banksin uuden tulemisen keskiössä: tyyli ja tunnelma ovat tuttua ja perinteistä Grand Banksia, mutta pinnan alla on uudenlaiseen tehokkuuteen ja taloudellisuuteen pyrkivää runkoteknologiaa.

Grand Banks kuvailee runkoa puoliliukuvaksi, mitä se tavallaan onkin, vaikka huippunopeuden luvataan nousevan selvästi yli 30 solmuun. Runko on keulasta terävästi aaltoja halkova ja perästä kantava, eikä liukukynnystä pitäisi juurikaan olla. Sen ansiosta kulkuasento pysyy Grand Banksin mukaan vakaana ja aallonmuodostus pienenä kautta koko nopeusalueen.

Tärkein tavoite on kuitenkin ollut taloudellisuus laajalla nopeusalueella. 10 solmun nopeudessa Grand Banks lupailee GB52:lle jopa 1 000 meripeninkulman toimintasädettä. 28 solmun nopean marssivauhdin GB52:n on määrä tavoittaa jo varsin alhaisella, 70 prosentin moottorien kuormituksella. Vakiomoottoreina on kaksi Volvo Pentan 725-hevosvoimaista D11-dieseliä yhdistettynä perinteiseen suoraan akselivetoon.

Tilaratkaisuja tulee tarjolle kaksi. Kahden makuukajuutan versiossa pentteri on makuukajuuttojen kanssa alakerrassa. Kolmen makuukajuutan versiossa pentteri muuttaa ylös kansisalonkiin, josta sen tieltä poistuu lipasto ja sohva lyhenee. Muilta osin tilaratkaisut ovat keskenään identtiset.

Suuremmasta GB60:sta on saatavilla myös katetulla yläohjaamolla ja takakajuutalla varustetut Skylounge- ja Aft Cabin -versiot. Ainakin ensin mainittu on tulee vaihtoehdoksi myös GB52:een.