Uutuudessa on valmistajalle ominaiseen tapaan keskitytty helppokäyttöisyyteen, joka tarkoittaa nykyään purjehtimista elektronisten vinssien ja hydrauliikan avulla nappia painamalla. Vene on, kuten muutkin valmistajan jahdit, suunniteltu pariskunnalle tai yhdelle perheelle, vaikka veneeseen on mahdutettu tilava vierashytti ja myös apuhenkilöstön hytti.
HR 69 on sukunsa näköinen ja sen tunnistaa HR:äksi jo kaukaa. Siinä on kauniit kaartuvat linjat veden päällä ja nykyaikainen vedenalainen profiili.
Rassyn isommat mallit on aina tunnettu siitä, että niiden ohjaamo sijaitsee veneen keskiosassa ja että niiden kannella on paljon avointa liikkumatilaa säätää purjeita tai muuten vain viihtyä. HR 69 ei tee tässä suhteessa minkäänlaista poikkeusta, päinvastoin. Tuplaruorinen ohjaamo ja valmistajalle tunnusomaisen kiinteällä tuulilasilla varustettu istumakaukalo ovat pluskokoisia, mutta tämän kokoisessa veneessä eivät vie turhaa tilaa runsaalta avoimelta kansitilalta.
Veneen sisätilat on sijoitettu yhteen tasoon, joka jatkuu keulasta perään. Tämä helpottaa liikkumista veneessä niin merellä kuin satamassakin. Veneessä on nykytyylin mukaisesti runsaasti runko- ja kattoikkunoita, jonka ansiosta sisään tulvii paljon luonnollista valoa.
Hallberg–Rassyt on suunniteltu maailman matkaajille, jotka vaativat täydellistä varustusta. Täydellisen varustuksen pyörittämiseen vaaditaan paljon tehoa ja sitähän uutuudessa on. HR 69:ssä on pääkoneena Volvo Penta D6-300, joka tarjoaa nimensä mukaisesti 300 hevosvoimaa tehoa ja hurjan väännön. Kone on luonnollisesti sijoitettu omaan konehuoneeseensa, jossa on runsaasti tilaa sekä tarvittavalle tekniikalle että huoltotoimenpiteille.