Iron lanseerattiin markkinoilla pari vuotta sitten kolmen mallin ryppäällä, joista keskimmäinen 707 on kokeiltu ja hyväksi havaittu Totalveneessäkin. Yhteistä mallistolle on stealth-tyylinen muotoilu ja syvä v-runko, jonka muoto ja leveys on kaikissa malleissa sama, vain pituus vaihtelee. Leveyden pysyminen samana tarkoittaa, että sisätiloissa on mallien kesken voitu hyödyntää samoja moduuleja ja kalusteita, kuten pulpettia ja penkkejä. Uusi 827 jatkaa samaa ajatusta.

Se on 60 senttiä pidempi kuin 767, mutta yhä vain hieman yli 2,4 metriä leveä, joten pituuden ja leveyden suhde alkaa muistuttaa offshore-kilpaveneitä. 23 asteen v-pohjan puolesta samaa voi odottaa myös ajo-ominaisuuksilta.

Lisäsentit näyttäisi olevan jaettu 827:ssa tasaisesti, joten tilaratkaisu on samankaltainen kuin pienemmässä 767:ssa eli takakannelle mahtuu vastakkain istuttavien penkkien väliin pöytäkin.

Moottoreissa on siirrytty Evinrudeista Mercuryn mustiin ja valkoisiin. Peruskonevaihtoehtoina on 250- tai 300-hevosvoimainen V8-Verado, joilla ylletään 40–50 solmun huippuihin. Todellista tykitystä haluaville on tarjolla Mercury Racingin 450R. Sen mekaanisesti ahdetut 450-hevosvoimaa nostavat 827:n huippunopeuden 60 solmuun. Samalla hankintahintakin pomppaa 80–85 000 eurosta reiluun 110 000 euroon. 2 500 eurolla kojelautaan saa paraatipaikalle Simradin 12-tuumaisen kosketusnäytön, jonka softa tukee Mercuryn moottoridatan esitystä ruudulla.

827:n ulkoilmeen voi valita muiden Ironien tavoin kolmesta kaksiväriyhdistelmästä, jotka -valko-musta, harmaa-musta ja kokomusta.

www.ironboats.fi