Uusi Sun Odyssey 350 korvaa aiemman jo kymmenen vuoden malli-ikään ehtineen Sun Odyssey 349:n, jota on valmistettu yli 1 000 kappaletta. Uuden sukupolven 350 seuraa muotoilultaan ja ratkaisuiltaan pari vuotta sitten julkistettuja 380- ja 410-malleja. Sun Odysseyt ovat häpeämättömästi matkapursia, mutta niiden suunnittelussa on pyritty kuitenkin hyviin purjehdusominaisuuksiin satama- ja asumismukavuuden rinnalla.
Sun Odyssey 350:n runko on nykymuodin mukaisesti kulmikas ja raamikas. Näillä ominaisuuksilla rungon tilavuus on maksimoitu kuten myös vesilinjapituus ja -leveys. Keula taittaa taaksepäin, kuten niin monissa muissakin nykyveneissä. Ruffi ulottuu pitkälle maston etupuolelle, mutta verraten matalana sopii veneen linjoihin.
Perä on leveä ja istumakaukalo on sopivan tilava. Tuplaruorien vierestä on käynnit laidan ja istumakaukalon väliseen sivukansisolaan, joka viettää hieman ylöspäin. Tämä suuremmista uuden sukupolven Sun Odyssey -malleista tuttu ratkaisu takaa turvallisen käynnin kannelle ja pois ilman turhaa loikkimista.
Jeanneau Sun Odyssey 350: neljä sisustusvaihtoehtoa ja sähköpropulsio-optio
Sun Odyssey 350:n sisätilat vaikuttavat kokoluokassaan tilavilta. Makuupaikkoja on neljässä ei sisustusvaihtoehdossa 4–6. Salongissa on kuuden istuttava sohvaryhmä karttapöydällä tai ilman. Pentteri on L-muotoinen ja veneen saa yhdellä tai kahdella takakajuutalla. Wc-tiloja veneen kaikissa versioissa on vain yksi, eikä enempää tässä kokoluokassa osaa kaivatakaan.
Uutukaisen saa kolmella eri kölivaihtoehdolla. Perusköli on 1,98 syvä bulbiköli, matalampi köli ui vain 1,49 metrissä ja linkkuveitsi-nostoköliversiossa päästään 1,26 metrin syväkseen evä ylhäällä. Perusversiossa veneen kuivapaino on 5 656 kiloa, matalalla kölillä 280 kiloa enemmän. Peruspurjeala on 55 neliömetriä.
Moottorina on vakiona 29 hv diesel-Yanmar akselivedolla. Veneen saa myös sähköversiona varustettuna Torqeedon 6 kW podimoottorilla ja ajoakulla. Sun Odyssey 350 ensiesitellään tammikuussa Düsseldorfin venemessuilla.