Uudelle 360 CC:lle on varattuna Marexin mallistosta rooli suositun 310 Sun Cruiserin isosiskona. Edeltävä 350 Cabriolet Cruiser poistui mallistosta jo toissa vuonna, joten paikka on vapaana.

Cabriolet Cruiserissa kaksi kookasta haitarimallista kangaskattoluukkua, jotka aukeavat vastakkaisiin suuntiin, etummainen perää kohti ja takimmainen keulan suuntaan. Mekanismin ja materiaalin ansiosta kattoluukkujen aukeama on mahdollisimman suuri.

Kattoluukkuja täydentää Marexille tyypillinen verhomainen kuomusarja, joka liu'utetaan paikoilleen avotilan ympärille sivuikkunoiden pilarien sisällä olevista säilytystiloista. Veneen avaaminen tai kattaminen kuomuseinillä ja kattoluukuilla käy siis tavanomaista jouheammin. Molemmat on todettu hyvin toimiviksi ratkaisuiksi jo 310 Sun Cruiserissa.

Keulakannelle pääsee 360 CC:ssä kahdella tapaa, joko perinteisesti sivukansia pitkin tai tuulilasin läpi. Läpikulun mahdollistaa tuulilasin paapuurin reunassa oleva aukeava ikkunaruutu.

Muihin "marexismeihin" kuuluu tilaratkaisu, joka jakaa veneen tilat tiukasti vuorokauden ajan mukaan. Kannen alla alakerrassa on toiletin lisäksi vain kaksi makuukajuuttaa. Päiväaikaan matkustetaan, oleskellaan ja kokataan kansitiloissa.

Kaikki 360 CC:n tilat vaikuttaisivat pohjapiirrosten ja tietokonekuvien perusteella olevat varsin tilavia. Esimerkiksi toiletissa on erillinen penkillä varustettu suihkutila ja keulakajuutassa verrattain paljon vapaata lattiapinta-alaa.

Keskikajuutan vuode on keulakajuutan vastaavaa leveämpi (180 cm) ja sohvalla varustettu eteistila vaikuttaa avaralta. Vuoteelle tosin joutuu konttaamaan pienehköltä vaikuttavan kulkuaukon läpi.

Ohjaamossa on kiinteät, katse ajosuuntaan istuttavat paikat kolmelle. Ohjaamon takana on molemmille laidoille levittyvä pentteri, jonka varustukseen kuuluu muun muassa uuniliesi ja yhteensä 220 litran tuplajääkaappi. Erikoisuutena molempien laitojen pentteritiskit voi yhdistää klaffitasolla.

Perän kaksi sohvaa ja pöytä muodostavat oleskelutilan jopa yhdeksälle. Sohva muuntuu tarvittaessa myös aurinkotasoksi tai varavuoteeksi.

Uimatasoja on kaksi vaihtoehtoa, lyhyempi tai pidempi. Eroa niillä on puoli metriä. Molemmissa on tilavat tavaralaatikot, jotka toimivat myös penkkeinä. Pidemmässä uimatasossa on paapuurin laidalle aukeavat uimatikkaat sekä tarvittaessa esiin ja käyttöön otettavissa oleva apuveneen taavettiratkaisu.

Konehuoneeseen on tarjolla neljä eri moottorivaihtoehtoa. Ainoa "sinkku" on Volvo Penta 400-hevosvoimainen D6. Sen pitäisi riittää nostamaan hippunopeus hiukan yli 30 solmuun. Parikoneasennuksilla päästään jo noin 40 solmun huippunopeuksiin. Vaihtoehtoina on 2 x 260 hv Mercury Dieselit, 2 x 300 hv Volvo Pentan D4:t tai 2 x 320 hv Yanmarin V8:t. Kaikki vaihtoehdot ovat sisäperämoottoreita. Volvo Pentoissa vetolaitteena on DPH, Mercuryssa Bravo III X ja Yanmarissa ZT370. Jokainen moottorivalmistaja tarjoaa parikoneasennuksiin lisävarusteena joystick-satamahallintalaitetta.

www.marex.no

www.marinepalvelu.fi