Tämä vene on tarkoitettu äärimmäistä urheilullisuutta haluaville kilpailemaan kaikissa olosuhteissa ja kilpailuissa. Mieleen tulevat lähinnä Atlantin yli kisat yksin tai vajaalla miehistöllä ja muut sankarikisat.

Vene on hyvin kevyt 35-jalkaiseksi, vaaka heilahtaa vain 2 700 kilogrammaan extreme-mallissa ja 3 000 standardimallissa. Perusveneessä on syvä, 2,7 metrinen bulbiköli ja lisäksi 500 litran painolastitankit sivuilla.

Peräpeiliin kiinnitetyt tuplaperäsimet saa kiinteinä tai nostettavina. Riki on urheilullinen, purjealaa code zeron kanssa kertyy hieman yli 103 neliömetriä ja avotuulella kangasta saa levitettyä hieman yli 135 neliömetriä.

Perusmasto on alumiininen 10/11-osatakila, jossa takastaagin virkaa ajavat barduunat. Maston painosta huolestuneille on saatavilla myös hiilikuituinen keppi, kääntömekanismilla tai ilman.

Sisätilat saa useana eri versiona, alkaen kahdella meripunkalla ja karttapöydällä varustetusta extreme-versiosta, kuuden punkan kisaversion kautta perhevenekonfiguraatioon, jossa on myös wc. Joka versiossa veneessä on kuitenkin seisomakorkeus, joka plussaksi laskettakoon. Alla olevissa luonnoksissa esiintyvät Extreme Base ja Race Comfort -versiot.


Tärkeä ominaisuus M35 WRC:ssä on se, että se räätälöidään juuri tilaajan toiveiden mukaan. Evien muoto ja lukumäärä, riki, optimointi tietylle mittasäännölle, kansi, sisutus ja varusteet – kaikki on neuvoteltavissa.

Valmistajan hinnoittelupolitiikka on mielenkiintoinen, mutta looginen. Veneet tehdään pieteetillä, juuri tilaajan haluamalla tavalla ja valmistaja laskuttaa työtunneista ja materiaaleista kilohinnalla.

Tarvikkeissa kuten elektroniikassa, purjeissa ja köysissä valmistaja siirtää saamansa alennukset suoraan tilaajalle. Valmistajan mukaan näin veneestä ei tule merkittävästi vastaavankokoista normaalia kilpapurtta kalliimpaa.

Jos tällainen vene ja konsepti sytyttää, valmistajalta saa lisätietoja.

www.moanashipyard.com