Nimbuksella on perinteisesti ollut mallistossa hienoja päivä- ja viikonloppuristeilijöitä, kuten DC-sarjan Epoca ja Ballista sekä Nova S ja R -sarjat. Niiden hiipuessa ruotsalaisvalmistaja julkisti syksyllä 2017 suunnitelman tuoda markkinoille moderniin makuun sopivan, kahdeksanpäisen perämoottoriveneiden WTC-mallisarjan (Weekender, Tender, Commuter). Sarjan ensimmäinen oli tammikuussa 2018 esitelty W9 ja W11 on viimeinen. Väliin on viime vuosina esitelty 8-, 9- ja 11-kokoiset T- ja C-mallit.
W11 on luontevasti rungoltaan ja sisätiloiltaan identtinen T11- ja C11-sisarien kanssa. Se tarkoittaa kahdella portaalla varustettua suhteellisen solakkaa ja matalahkoa runkoa, johon on saatu kuitenkin sijoitettua kannen alle kaksi makuukajuuttaa ja erillinen toiletti.
Kansi on suosittujen Nova S -mallien tavoin epäsymmetrinen. Pääkulkuväylä on styyrpuurin puolella, mutta paapuurin laitakin on tarvittaessa kuljettavissa. Epäsymmetrisyydestä huolimatta styyrpuurin laidalla olevasta ohjaamosta ei ole suoraa, esimerkiksi liukuovella toteutettua kulkuyhteyttä sivukannelle.
Pentteri sekä matkustus- ja oleskelutilat ovat ulkosalla, mutta kuomun tai kookkaan hardtopin sekä tuuli- ja sivulasien suojaamia. Valtaosan avotilasta haukkaa todella kookkaalta vaikuttava sohva ja sen jatkeena oleva perän aurinkotaso. Paapuurin laidalla on lisäksi pienempi lounge sohvan etupuolella. Keulakannelle saa nykymuodinmukaisen aurinkopatjan, jossa on ylös nostettava selkänoja.
W11 on ensimmäinen Nimbus, johon saa avattavat laitaterassit ja perämoottorimalliin tarkoitetun hydraulisen uimatason. Lisävarustelistalta löytyy myös gyrovakain, joka vähentää veneen keikkumista aallokossa.
Kulkupuolesta huolehtii kaksi perämoottoria. Vaihtoehtoina on Mercuryn joko 300-hevosvoimaiset V8:t tai 400-hevosvoimaiset V10:t. Huippunopeuden luvataan yltävän parhaimmillaan yli 40 solmuun. Yleisön eteen ensimmäinen W11 tuodaan syyskuussa Cannesin venemessuilla.