Runko ja tilaratkaisu on pidetty 28+:ssa ennallaan, eikä niiden muuttamiselle erityistä tarvetta olisi ollutkaan. Nord Star on luokassaan tilava, asuttava ja hyvä ajaa.
Tekniikan osalta perustan muodostavat Volvo Penta DPI-vetolaitteella varustetut D4- ja D6-moottorivaihtoehdot tehoiltaan 320–400 hevosvoimaa. Parikonevaihtoehtoihin on lisätty Mercury Dieselin uudet 270-hevosvoimaiset V6:t, joiden kera saa myös joystick-hallintalaitteiston.
Ulkonäkö on päivittynyt uusilla ohjaushytin ikkunoilla ja perässä erottuu entistä pidempi uimataso. Katon lippa suojaa mukavasti ohjaushytin takaseinustalla olevaa sohvaa sekä avattavaa takaikkunaa. Tuttuun tapaan ohjaushytti on tasapuolisesti ympärikuljettava ja sisätiloihin kuljetaan molemmilla laidoilla olevista sivuliukuovista.
Tilaratkaisun vahvuudet ovat asuttavuudessa. Ohjaushytin u-sohva toimii hyvin sekä matkustamona että salonkina, ja illan tullen sen voi pedata varavuoteeksikin. Sohvaan päätyy aukeaa kulku ohjaushytin alla olevaan makuukajuuttaan. Valoa keskikajuuttaan tulee uudesta sivuikkunasta.
Toimivan kokoinen pentteri ja erillinen toiletti on sijoitettu ohjaushytistä kolme askelmaa alemmas keulaan. Niiden etupuolella on vielä laipiolla ja ovella suljettava keulakajuutta, joka on varustettu v-vuoteella.