Pardo oli moottoriveneineen käräjillä Hanse Groupin kanssa, joka väitti Pardoja sen Fjordien kopioiksi. Kina sovittiin rahalla, joka liikkui Italiasta Saksan suuntaan.
Pardot ovat käyneet etenkin koti- ja lähimarkkinoilla kohtuullisen hyvin kaupaksi. 50- ja 43-jalkaisten rinnalle tulle nyt liki 12-metrinen 38, joita Pardo kertoo myyneensä jo ennen julkista ensiesittelyä yli 15. Kaikki kolme mallia edustavat samaa, välimerellisten luksustenderien genreä.
38:n saa joko perä- tai sisäperämoottoriversiona. Sisäperädieselvalikoiman huipulla on kaksi Volvo Penta uutta 440-hevosvoimaisten D6:sta. Perämoottoripartnerina on Mercury, ja vaihtoehdot alkavat kahdesta 300-hevosvoimaistesta ja yltävät kolmeen 350-hevosvoimaiseen. 1 050 hevosvoiman maksimiteholla pitäisi yltää liki 50 solmun huippuihin, mutta silloin 1 000 litran bensatankki tyhjenee noin 300 litran tuntivauhdilla.
Pardo lupaa sekä sisustuksen että ulkotiloja olevan tilaajan monipuolisesti yksilöitävissä. Esimerkiksi ulkopentterin kokoonpano on kustomoitavissa. Ohjaamon kattava t-top on vakiovaruste, sen jatkeeksi saa sähköisesti aukeavan aurinkosuojan. Toinen designiin kuuluva lisävaruste on jylhän keulan luukusta tarvittaessa esiin työntyvä, kamerajärjestelmällä varustettu ankkuri.
Kannen alla on parivuoteellinen makuukajuutta ja suihkulla varustettu toiletti. Optiona ohjaamon alle voidaan kalustaa kahdella punkalla varustettu makuukammari.