Parexo lähtee liikkeelle kahdella mallilla, jotka ovat 17 ja 21. Viisimetrisessä on yksi pulpetti ja paikat kolmelle. 6,4-metrisessä 21:ssa on kaksi pulpettia ja neljä paikkaa. Pienempään sopii 30–60- ja suurempaan 60–150-hevosvoimainen perämoottori.

Lähtökohdaksi on valittu hyväksi havaitut rungot, joilla on voitettu lukemattomia kisoja ja kymmeniä mestaruuksia. Moni saattaa tunnistaa kuvista Argo-rungot, joiden muotit siirtyivät Parexolle viime vuonna. Rungot ovat pituuteen nähden varsin kapeita, pienemmän leveys on 1,5 ja suuremman 1,8 metriä.

Kilpavenerunkojen hyötysuhde on hyvä ja sitä tehostetaan Parexoissa entisestään kevyellä rakenteella. Lujitemuovisten vakiomallien rinnalle tulee myös täysin hiilikuituvalmisteiset Carbon-versiot. Niissä jopa pohja on tehty hunajakennorakenteella hiilikuidusta.

Lopputuloksella lähdetään rikkomaan ennätyksiä. Keväällä Parexo 21 Carbonilla on tarkoitus ajaa tavanomaisella polttomoottorilla 500 meripeninkulmaa tankillisella ja myöhemmin loppukesästä rikkoa sähkömoottorilla varustettujen sarjatuotantoveneiden nopeusennätys. Tuolloin moottorina on norjalaisen Evoyn tuloillaan oleva 150-hevosvoimainen sähköperämoottori ja tavoitteena noin 60 solmun huippunopeus.