Finot/Conq-suunnittelutoimiston luomus on juuri sen verran rajun näköinen kuin Pogoilta saattaa odottaakin. Keulan integroitu puuksprööti lisää agressiivista vaikutelmaa. Veneen selkein erottava muotoseikka on kuitenkin sen erikoisesti muotoiltu ruffi. Ruffin keskiosa ulottuu keulakannelle saakka, kun taas ruffin ulommat osat loppuvat kutakuinkin mastolle. 

Veden alla Pogo on myös erikoinen. Kölin virkaa tekee alle taittuva nostoköli, jonka ansiosta vene kulkee tarvittaessa vain 1,38 metrissä vettä. Köli alhaalla syväys on 3,1 metriä.

Pogo 44:n erikoisuus jatkuu myös peremmällä. Tällaisessa veneessä tuplaperäsin on melkeinpä vakio. Tuplaruorien sijaan Pogoon on valittu tuplapinnaohjaus. Ruorimiehellä on hyvä näkymä eteenpäin. Sitlooda on suunniteltu sellaiseksi, että venettä voi purjehtia vain kahden hengen miehistöllä. 

Pogon saa alumiini- tai hiilikuitumastolla. Kummassakin on laidoille ulottuvat, taaksepäin vedetyt vantit, niin kutsuttu katedraaliriki, jossa takastaagia ei tarvita. Tämä mahdollistaa fathead-tyyppisen ison. Isopurje on pinta-alaltaan 50 neliötä samoin kuin 108 % fokkakin. Genaakkerissa on alaa kunnioitettavat 150 neliömetriä. Tällaisella kangasmäärällä uppoumaltaan 5,9 tonninen vene liikahtaa varmasti varsin tyydyttävästi.

Pogon sisätilat ovat varsin käyvät huolimatta veneen performanssiorientaatiosta. Sisätilat ovat ainakin havainnekuvissa valoisat, kiitos ruffin ja rungon runsaiden ikkunoiden. Venettä saa yksi- tai kaksivessaisena. Varsinaisia punkkia on kolme tuplaa. Pogo 44:n hinta ilman purjeita tehtaalla on verottomana 271 715 euroa. Tähän kun lisätään pakolliset varusteet, hinta alkanee kolmosella. 

www.pogostructures.com