Nautan suunnittelema ja Widerin rakentama Moonflowerin runko tehdään teräksestä ja ylärakenteet alumiinista. Alus varustetaan Widerin viimeisimmällä sarjahybridipropulsiolla, jonka luvut ovat isoja. Kahden generaattorin yhteisteho on 3,7 megawattia ja akkukapasiteettikin noin megawatin. Tutummin voidaan puhua siis 3 700 kilowatin (eli pyöreät 5 000 hevosvoimaa) yhteistehosta ja 1 000 kilowatin kapasiteetista.
Ulkoasu noudattaa Nauta Designin puhdasta muotoilua, jossa ei ole sijaa ylettömille krumeruuleille. Se ei näytä kuitenkaan koskevan perää, jossa tuntuu tapahtuvan paljon. Nauta kutsuu avattavista laidoista ja bech clubista koostuvaa kokonaisuutta ”The Islandiksi” eli simppelisti saareksi. Kokonaisuus mahdollistaa vapaan 180 asteen liikkumisen veden pinnan lähellä ja rantakalusteiden, epäilemättä poreilevan uima-altaan ja erillisen uimalaiturin lomassa. Rantaelämästä voi nauttia myös kolmelle sivulle isosti aukeavissa sisätiloissa.
Kiinteämmin kalustettuja ja enemmän tai vähemmän muodollisempia ulko-oleskelutiloja löytyy kolmelta yläkannelta ja pääkannelta, jonne johtaa leveät portaikot molemmista peräkulmista. Kylille voi pärähtää vaikka helikopterilla, jolle on liikennöintipaikka keulakannella.