Quicksilver Activ 645 Cruiser, tai tarkemmin sen liki identtinen rinnakkaismalli Uttern D62, valittiin aikanaan vuoden veneeksi Euroopassa. Se ei kuitenkaan siivittänyt mallia suureen suosioon ainakaan Suomessa.
Uusi Activ 675 on runkoa ja kansimuottia myöten täysin uusi malli, eikä runko ole edes sama kuin jo olemassa olevissa muissa Activ 675 -malleissa (Open ja Sundeck). Uudelle 675-perusrakenteelle syntyy kaksi versiota, avokeulainen Bowrider ja keulakannen alla olevalla makuukajuutalla varustettu Cruiser. Samat veneet saa myös Utternin nimellä, jolloin mallinimet ovat T65 ja D65. Suomessa keskitytään tällä haavaa Quicksilver-brändiin.
Tavanomaisesta bowrider- ja daycruiser-käytännöstä poiketen molemmissa versioissa kuljetaan keulaan paapuurin laidalta. Järjestely toimii siinä missä perinteinen keskeltä kulkeminenkin. Cruiserissa on tuttuun tapaan avautuva tuulilasin ruutu, Bowriderissa sen alapuolella lisäksi myös ovi.
Cruiserin keulakannelle saa lisävarusteena aurinkopatjansarjan, jonka yhden osan voi asettaa tuulilasia vasten selkänojaksi. Bowriderin keulapenkit saa täydennettyä yhtenäiseksi aurinkotasoksi täytepatjan avulla.
Cruiserin kajuutta on kalustettu normaaliin tapaan v-vuoteella, jonka voi laajentaa täytepatjoilla yhtenäiseksi kolmiovuoteeksi. Lisävarusteisiin kuuluvalle vesi-wc:lle on paikka avotilan alla, josta se vedetään tarvittaessa esiin. Myös bowriderin ohjauspulpetin alla on minikajuutta, joka toimii vastaavalla periaatteella vessana, pukuhuoneena tai varastona.
Bowriderin ohjaamossa on kaksi kuppipenkkiä vierekkäin. Molemmat voidaan kääntää seurusteluasentoon perää kohti. Cruiserissa on vastaava kuskin penkki, mutta kartturi istuu paapuurin laidalla. Kartturin penkin selkänojan paikan voi vaihtaa istuimen etureunaan, jolloin penkistä muodostuu osa avotilan kulmasohvaa.
Molemmissa versioissa kulmasohvan takaselkänojassa on normaalin istuma-asennon lisäksi etuasento, jolloin peräsohvalla voi istua katse perään päin ja makuuasento, jolloin selkänojan muodostaa sohvan istuinosan kanssa aurinkotason. Sohvan alla on tuttuun tapaan säilytystiloja ja selkänojan takana kuomutalli.
Kuomu on kuvien perusteella korkea ja kookas, eikä pitkien tukikaarien liikeradat vaikuta ihan yksinkertaisimmilta.
Moottorivalikoima alkaa kokoluokka huomioiden melko korkealta, pienimmän konevaihtoehdon ollessa 150-hevoisvoimanen Mercury. Toisaalta Quicksilver-malliparille on kertynyt painoakin 100–200 kiloa useimpia pääkilpailijoita enemmän. Loput konevaihtoehdot muodostuvat Mercuryn uusista 3,4-litraisista V6:sta, jotka ovat tehoiltaan 175, 200 ja 225 hevosvoimaa.
Quicksilverille tyypilliseen tapaan listahinnat on puristettu pääkilpailijoiden alle, mutta uutuuksien kohdalla ei ihan niin huomattavasti kuin joidenkin vanhempien mallien kohdalla on totuttu.
Varustevertailu haihduttaa hintaetua lisää, sillä vakiovarustelu on varsin maltillista. Esimerkiksi Cruiserin lisävarustelistalta tulee poimittua aika herkästi ainakin Smart Edition -varustepaketti (6 620 €, sisältää muun muassa avotilan tiikkipöydän ja aurinpatjan, jääkaapin, uimatason suihkun, vesihiihtopaalun, avotilan lattiavalaistuksen, Simradin 9-tuumaisen monitoiminäytön ja Fusionin audiolaitteen), Flexiteek-keinotiikkiturkki (3 060 €), vesi-wc ja septitankki (1 570 €), Zipwaken automaattitrimmit (1 920 €) sekä ajokuomu (1 910 €) ja/tai satamapeitte (720 €).
Siinä paloikin aika sukkelasti 15 000 euroa, joten jos peräpeiliin valitsee uuden sukupolven V6:n, on kyse noin 65 000 euron paketista. Mutta sitten käsissä onkin aika valmis paketti ensi suveen.