Rand kutsuu Spirit 25:sta cafe raceriksi ja lifestyle raceriksi, mikä kuvaa etenkin urbaaniin veneily-ympäristöön luontevasti solahtavaa uutuutta ihan hyvin. Ilmeikäs vene on menevän oloinen, mutta muotoilu ja katseiden kerääminen on varmasti absoluuttista suorituskykyä tärkeämpää.

7,5-metriseen keulakannelliseen tuulilasiveneeseen mahtuu mukava avotila. Keskilinjalle sijoitetut kalusteet mahdollistavat sujuvan liikkumisen avotilan molemmilla laidoilla. Sohvilla istutaan kolme rinnan, ja molempien sohvien liikkuvat selkänojat lisäävät muunneltavuutta. 

Keulakannella pääsee nousemaan tuulilasin molemmilta puolilta pieniä askelmia hyödyntäen. Kaiteita Randin muotoilu ei salli.

Runko on suunniteltu myös sähkövaihtoehdot huomioiden mahdollisimman kevytkulkuiseksi kautta koko nopeusalueen. Rand väittää Spirit 25:n olevan 30–60 prosenttia kilpailijoita taloudellisempi, mutta se on löperöä mainospuhetta, johon voi suhtautua varauksiin. Noin radikaali parannus liukuvarunkoisen veneen hyötysuhteeseen olisi melkoinen edistysaskel, jossa riittäisi hehkutettavaa.

Suorituskyvyn pitäisi silti olla kunnossa, sillä Rand lupailee huippunopeuden nousevan yli 40 solmuun, sekä tehokkaimmilla poltto- että sähkömoottorivaihtoehdoilla. Moottorivaihtoehtoja onkin aika liuta: listalta löytyy perä- ja sisäperämoottorivaihtoehtoja bensiini-, diesel- ja sähkökäyttöisinä. Polttomoottorivaihtoehtojen tahot asettuvat 200–300-hevosvoiman haarukkaan ja verottomat tehdashinnat reiluun 100 000 euroon. 

Täyssähkövaihtoehtoja on kaksi, molemmissa E-Motion sähkömoottori on kytketty perävetolaitteeseen. Perustason muodostaa 105 kilowatin moottori ja 47 kilowattitunnin ajoakku, jolloin hinnat alkavat 170 000 eurosta. Tehokkaamman 180 kWkoneen ja isomman 86 kWh akun saa 25 000 euron lisäpanostuksella.

www.randboats.com