Rivan tapaan kehitysveriso kantaa mallinimessään Super-lisää. Mallinumeron kasvu 102:een kertoo kokonaispituuden kasvaneen yli 30 metriin, kun alkuperäinen jäi vähän alle. Pituuskasvu on tehty tavanomaiseen tapaan uimatasoa pidentämällä, mikä on mahdollistanut entistä suuremman ja monipuolisemman beach clubin ahteriin.

Toinen muoti, jota Rivakin seuraa on ikkunoiden suurentuminen. Corsarossa ne olivat jo entuudestaan valtavat, mutta vielä löytyi petrattavaan 102 Corsaro Superiin: sen erottaa edeltäjästään parhaiten sivuprofiilivertailussa erottuvilla, entistä korkeammilla pääkannella keulassa sijaitsevan omistajansviitin ikkunoista.

Corsaro Superin kolmella kannella on yhteensä lähes 100 neliömetriä erilaisia yhteisiä oleskelutiloja ja niiden lisäksi viisi makuukajuuttaa vieraille. Moottoreina on kaksi MTU:n V16-dieseliä, joiden yhteisteho lähentelee 5 000 hevosvoimaa. Veneen veroton tehdashinta ei ole ihan kymmentä miljoonaakaan. Silti Corsaron Superin hankinta Suomeen olisi melkoinen onnenpotku verottajalle, sillä arvonlisäveroa lankeaisi maksettavaksi pyöreät 2 250 000 euroa.

www.riva-yacht.com

www.boatstore.fi