SL 46 julkistetaan virallisesti tammikuussa Düsseldorfin venemessuilla. Messuilla ei ole vielä esillä venettä, vaan ensiesittelyn aika on myöhemmin. Sitä ennen herutetaan lisätietoja hiljalleen. Jotain on kerrottu jo nytkin.
SL 46:n runkopituus 13,75 metriä, jonka päälle tulee vielä 1,15-metrinen puuksprööti. Suurin leveys on 4,45 metriä ja syväys vakiokölillä 2,2 ja race-kölillö 2,6 metriä. Uutuutta ei ole suunniteltu Alankomaiden kotimarkkinoille, vaan suuremmille Välimeren- ja merentakaisille markkinoille. Käytännössä SL 46 onkin melko tyypillinen välimerellinen cruiser/racer-pursi, jonka urheilullinen muotoilu puhuttelee varmasti asian päälle ymmärtävää ostajakuntaa.
Saffierin sandwich-runko on tehty mahdollisimman kevyeksi ja vahvaksi divinycell-ytimellä ja epoksilaminaatilla. Veneessä on teräksinen tukirakenne ottamaan vastaan kölin ja rikin rasitukset. Kuivapainoksi ilmoitetaan 10,9 tonnia. Purjeala kryssillä 22,6-metrisessä mastossa on 118 neliömetriä ja avotuulella voidaan nostaa lisäksi 179 neliöinen genaakkeri.
Malliversioita on kaksi, joista Med-versiossa perä on avoin ja uimatasolle on helppo kulkea yhden portaan kautta. North-mallissa takakansi on katettu ja korotettu ja sen alla on talli apuveneelle laskettavan perätason alla. Ratkaisu kieltämättä muuttaa veneen luonnetta merkittävästi enemmän matkapursimaiseksi, kun taas Med-versio on selkeästi enemmän päivä- tai kisapursimainen.
Saffier SL 46:n sisätilat pitävät sisällään kolme makuukajuuttaa, L-mallisen pentterin ja U-mallisen ruokailutilan. Veneen pää-wc on styyran puolella. Tässä vaiheessa eri sisustusversiot odottavat vielä virallista julkistusta, samoin kuin hinnatkin.