Viime vuodet Sealinen mallistossa on ollut vain yksi sportcruiser, S330. Tilanne on muuttumassa, sillä toukokuussa Palman venemessuilla esitellään uusi S430. Pykälää pienemmästä S390:stäkin on ollut huhuja.
Sealinen edellinen yli 40-jalkainen sportcruiser oli vuonna 2011 esitelty SC42/S450. Sen tarina jäi kuitenkin suhteellisen lyhyeksi, kun veistämön toiminta Englannissa päättyi konkurssiin pari vuotta myöhemmin. Pesästä Sealinen poimi ja elvytti saksalainen Hanse Group. Viimeisen viiden vuoden aikana Hanse on saattanut markkinoille täysin uuden Sealine-mallisukupolven, jonka hovisuunnittelijana on toiminut englantilainen Bill Dixon.
Sealine esitteli suljettavalla kansisalongilla varustetun C430:n syksyllä 2017, ja yläohjaamollisen F430-version tammikuussa 2018. S430 rakentuu niiden kanssa samalle rungolle, mutta tilaratkaisu on sekä sisä- että ulkotilojen osalta täysin erilainen.
Ulkotiloissa on selvää sukulaisuutta taannoiseen SC42/S450:een. Ulkonäöllisesti selvä yhteys muodostuu kattorakenteen takapilareista, jotka kiinnittyvät veneen peränurkkiin. Sivukansille kuljetaan uimatason sijaan avotilan sivuilta.
Kattoluukkuja on Sealinen lanseeraamaan tapaan kaksi. Molemmat ovat haitarimallisia kangaskattoluukkuja, joista etummainen avautuu taakse ja takimmainen eteen.
Takimmaisen haitarikaton mukana avautuu myös kattorakenteen takareuna, joten luukku avattuna katon sivupilarit sojottavat kuin suorat sarvet. Tämäkin on Sealinen nykymalleille tunnusomainen piirre.
S430:ssa on pitkä uimataso ja se äärellä avotilassa kaksiosainen sohva, jonka paapuurin puoli on kiinteästi paikallaan. Styyrpuurin puoliskon saa liuútettua erilleen. Sohvan asennosta riippuen kulkuväylä uimatasolta peremmälle veneeseen muodostuu siis joko keskelle tai styyrpuurin laidalle. Sohvasta saa muodostettua myös kookkaan, yhtenäisen aurinkotason.
Komentosillalla on neljä istumapaikkaa rinnakkainen ja paripenkkien takana ulkopentterin lipastot. Tämäkin ratkaisu on entuudestaan tuttu SC42/S450:stä.
Kannen alla on perinteinen, sportcruisereille tyypillinen tilaratkaisu, joka muodostuu keulan ja keskiveneen makuukajuutoista sekä niiden väliin jäävistä pentteristä, sisäsalongista ja toiletista, jonne on oma sisäänkäynti myös keulakajuutan puolelta.
Keulakajuutassa on vakiona saarekemallinen parivuode, mutta vaihtoehtona saa myös saksivuoteen, jonka puoliskot saa liikutettua erilleen. Keskikajuutan vakioratkaisuna on kolme vuodepaikkaa, mutta paapuurin laidan pitkittäisen punkan tilalle voi valita myös vessan, sisäänkäveltävän vaatekaapin tai monitoimitilan, jonka voi varustaa vaikka pesukoneella.
Konehuonetta täytetään kahdella Volvo Pentan D6-dieselillä, jotka yhdistetään IPS-vetolaitteisiin, Eri vaihtoehtojen yhteistehot ovat 680, 760 tai 880 hevosvoimaa. Niillä 13,5 metriä pitkän, 4,2 metriä leveän ja liki 13 tonnia painavan aluksen huippunopeuden arvioidaan nousevan vastaavasti 28, 31 ja 34 solmuun. Hinnatkin on jo julkaistu, ne alkavat Suomen verokannalla hieman yli puolesta miljoonasta.