Targa 32 on ainakin allekirjoittaneen mielestä yksi kaikkien aikojen onnistuneimpia ja sopusuhtaisimpia Targa-malleja. Mallivuodelle 2023 sitä uudistetaan hienovaraisesti.
Pääosin uudistukset on tehty takaovellisen Aft Door -version ehdoilla, mutta hytin, katon ja ikkunoiden uudet muodot uudistavat myös ulkonäön. Tosin niin varovaisesti, että täytyy olla todellinen Targa-asiantuntija erot huomatakseen – tai sitten verrata uuden ja vanhan yksityiskohtia rinnakkaisista kuvista.
Hyttiuudistuksen myöstä takaovi on saatu mukaan entistä luontevammin sekä ulkonäön että tilankäytön ja tuotantotapojen kannalta. Aiemmin takaoviratkaisu oli aavistuksen jälkikäteen lisätyn oloinen, mitä se oikeastaan olikin. Uuden 32:n takaseinä on pystympi ja ovi saatu siten taaemmas. Ovesta astutaan jatkossa aiemman hyttirakenteeseen kuuluneen askeltason sijaan suoraan joillakin senteillä kasvaneelle takakannelle.
Sisällä tilat ovat kutakuinkin ennallaan. Takaovelle johtaa kulkuväylä, jonka varrella on takaseinän ja sohvaryhmän välissä parista porrasaskelmasta muodostuva kulku takakajuuttaan ja toilettiin. Keulaan voi valita vakiomallin syvän etuavotilan ja pienemmän kajuutan tai etuavotilan kustannuksella suuremman ja mukavamman Comfort Fore Cabin -keulakajuutan.
Ensimmäisenä esittelykuntoon valmistuu Vene 23 Båt -messuilla helmikuussa esiteltävä Aft Door -versio, yläohjaamoversiota saadaan odottaa mallivuoteen 2024. Pääkuvassa näkyy Black Line -optio, joka tarkoittaa mustiksi maalattuja ikkunaruutujen kehyksiä.
Runko ja erinomaiset ajo-ominaisuudet jäävät ennalleen, ja hyvä niin. Laaja moottorivalikoima sisältää myös yksimoottorivaihtoehtoja, mutta eiköhän jatkossakin valtaosa T32:n ostajista hanki veneensä kahdella koneella varustettuna, ja mieluummin sieltä valikoiman tehokkaammasta päästä. Olemassa olevilla vaihtoehdoilla tehokkaimmat optiot ovat Volvo Pentan D6:t, joita voi valita pareittain 340-, 380-, 400- tai 440-hevosvoimaisina.