Tohatsu valmistaa itse pienemmän pään nelitahtimoottorinsa, mutta lainaa isommat Hondalta. Aiempi 60-hevosvoimainen oli malliltaan BFT60, mikä vähän vinkkasikin Honda-alkuperästä. Käytännössä kyse oli Honda BF60:stä, jonka koppa oli maalattu ja teipattu Tohatsun väreihin.
Tohatsun omaa suunnittelua ja tuotantoa olevat nelitahtikoneet tunnistaa MFS-mallimerkinnästä. Tehokkaimmat mallit ovat tähän asti olleet yhteiseen perusrakenteeseen perustuvat MFS40 ja MFS50. Tilanne muuttuu, kun uudet MFS60:t saapuvat toukokuun aikana Tohatsu-myyjille.
MFS60 jakaa saman perusrakenteen 40- ja 50-hevosvoimaisten mallien kanssa. Sylintereitä on siis kolme rivissä ja niiden iskutilavuus on yhteensä 866 kuutiosenttimetriä. Polttoaineen annostelusta huolehtii luonnollisesti elektroninen suihkutus.
Tohatsu kertoo MFS60:n jakavan 95 prosenttia osista MFS40/50-mallien kanssa. Teknisesti merkittävin rakenne-ero on venttiilikoneisto, johon kuuluu MFS60:ssä kahden sijaan kolme venttiiliä per sylinteri. Kullakin sylinterillä on kaksi imuventtiiliä ja yksi pakoventtiili.
98,5 kilon kuivapainolla Tohatsu MFS60 on teholuokkansa kevein nelitahtiperämoottori, ja ainoa joka jää alle 100 kilon rajan. Kilpailijoista lähimmäksi pääsee Suzuki, jonka DF60 painaa 104 kiloa. Hondan BF60, Mercuryn F60 ja Yamahan F60F painavat samassa järjestyksessä 110, 112 ja 114 kiloa.
Kaikkien valmistajien moottorit ovat iskutilavuudeltaan alle yksilitraisia, mutta sylinterien määrä vaihtelee. Tohatsu lisäksi kolmisylinterisiä ovat Honda ja Suzuki, Mercuryssa ja Yamahassa on yksi sylinteri enemmän.
Suositushinnoissa on enemmän hajontaa. Tohatsun uutuusmoottori rökittää muut hinnallaan, joka on 6 890 euroa. Mercury maksaa 7 390, Suzuki 7 650, Honda 7 990 ja Yamaha 8 290 euroa. Mikä hintaetu säilyy kauppaneuvotteluissa ja siirtyy lopulliseen hintaan, on Tohatsulla selkeä ässä hihassaan.
Tohatsun vakioväritys on tumman sininen, mutta MFS60:n saa myös valkoisena. Erikoisvärilisä on 300 eroa eli AWETL-version hinta on 7 190 euroa. Varustukseltaan molemmat värivaihtoehdot ovat yhtenäiset: tarjolla on pitkärikinen, kaukohallittava, ja sähkökäynnisteinen versio, jossa on mukana sähköinen moottoritrimmi, uistelunopeuden säätö sekä moottoritietojen esityksen monitoiminäytön ruudulla mahdollistava TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) -väylä.