Uudet MFS75, 90, 100 ja 115 jakavat saman, nelisylinterisen ja kaksilitraisen perusrakenteen. Sylinterien kaasunvaihto tapahtuu 16 venttiilin kautta ja polttoainetta annostelee tietokoneohjattu suihkutusjärjestelmä.
Uusissa koneissa on painotettu etenkin vääntöominaisuuksia, joiden se lupailee olevan teholuokkien parhaat. Siihen on päästy perämoottoreissa ainutlaatuisella 4–2–1 pakosarjalla, jossa kaikkien sylinterien pakokaasut ohjataan yhtä pitkiä kanavia pitkin pakosarjaan ja edelleen pakoputkeen.
Tohatsun toteutuksessa 1- ja 4-sylinterien pakokaasut ohjataan ensin yhteen kanavaan ja sylinterien 3 ja 4 pakokaasut toiseen kanavaan, jotka sulautuvat yhteen pakosarjassa. Näin vältytään ”neljä yhteen” pakokanaviston vastapaineilta, mikä takaa pakokaasujen mahdollisimman tasaisen ja tehokkaan poistumisen sylineteristä. Tuloksena on Tohatsun mukaan enemmän vääntöä suhteessa sylinterien iskutilavuuteen.
Pitkärikisten ja sähkökäynnisteisten MFS75–115-versioiden kuivapainoksi ilmoitetaan 178 kiloa. Teholuokasta riippuen uutuudet ovat vähän painavampia (75–100 hv) tai rutkasti kevyempiä (115 hv) kuin BFT-edeltäjänsä. BFT80 ja 100 painoivat 165 kiloa, BFT115 peräti 217 kiloa. MFS-malien 14 voltin laturi tuottaa 35 ampeerin virtaa.
Uutuuskoneiden hinnat vahvistuvat lähempänä myynnin aloitusta, jonka on tarkoitus tapahtua näillä näkymin heinä-elokuussa.