Virtue hyppää V14:llä parin suositun kokoluokan yli, suoraan viikonloppuveneilyynkin sopivien päiväjahtien luokkaan. Esimerkiksi suomalaiset Axopar 45 ja Saxdorin tuleva 460 ovat territorion keskihallintoa, Fjord, Pardo, Invictus ja vaikkapa Vanquish ylempää johtoa. On selvää, että nuori puolalaisveistämö tunkee tontille haastajana.
Apuja Virtuella on. Runkomuoto on V10-mallien tavoin ruotsalaisen Petestepin käsialaa, joten odotuksissa on mukavat ajo-ominaisuudet sekä mainio suorituskyvyn ja taloudellisuuden suhde. Ulko- ja sisäilme ovat puolestaan hollantilaisen Guido de Groot Design -studion käsialaa, joka on niittänyt mainetta superjahteja myöten.
Ensimmäinen julkaisukierros paljastaa lähinnä ulkokuvia. Niissä esiintyy messevän oloinen päiväjahti, jonka kansiratkaisu on epäsymmetrinen: styyrpuurin laidalla on leveä kulkuväylä, mutta paapuurin laidalla varsinaista koko veneen mittaista sivukantta ei ole lainkaan.
Sivukannen sijaan leveyden sentit on hyödynnetty massiivisten oleskeluryhmien eduksi. Sekä keulakannen oleskelutilan sohva-aurinkotaso että takakannen U-sohva ja siihen liittyvä laaja aurinkotaso ulottuvat aivan paapuurin laitaan saakka. Ulkopentterimoduuli on asemoitu styyrpuurin kulkuväylälle pitkittäin.
Ohjaamo ja komentosilta perustuvat keskipulpettiratkaisuun, joten tuulilasin paapuurin puolella on kulkutaso. Siitä huolimatta Välimerellä tyypillisten mooring-kiinnitysköysien usein limaisten nostonarujen juoksuttaminen V14 HT:n paapuurin puolta pitkin sohvia sotkematta on varmasti haastavaa.
Tuulilasi on täyskorkea eli ulottuu ohjaamon ja taka-avotilan suurimmilta osin kattavaan kattoon saakka. Sähköisellä liukuluukulla varustetun katon muoto on levenevä, joten takapilarit yhdistyvät laitoihin. Sivuprofiililtaan V14 on menevä.
Styyrpuurin puolella on vakiona turkkitasoon sähköisesti avautuva laitaterassi, ja voisi olettaa, että paapuurin puolellekin sellaisen saa lisävarusteena. Yhtään paapuurin sivukuvaa tai avattuja laitoja esittelevää kuvaa ei kuitenkaan ole vielä julkaistu.
Virtue kertoo tiedotteessa perän aurinkotason alla olevasta 2 x 2 x 2 metrin tavaratilasta, jossa on varta vasten suunnitellut paikat sähköisille Seabob-pintasukellusjeteille. Toisaalta verkkosivuilla kerrotaan apuvenetallista, jossa on tilaa Mercuryn Avator 20e -sähköperämoottorilla varustetulle FRIB 360 -tenderille. Niin tai näin, on takakansi aurinkotasoineen sen verran kookas, että sen alla on varmasti runsaasti tavaratilaa.
Varsinaisia sisätiloja kuvaillaan vasta sanallisesti. Makuukajuuttoja on kaksi, joista keulakajuutassa on mittava (200 x 210 cm) parivuode ja keskikajuutassa parivuoteeksi yhdistettävissä olevat erillisvuoteet. Toiletti on jaettu kuiva- ja märkätiloihin eli varustettu suljettavalla suihkutilalla.
13,2 metriä pitkä ja neljä metriä leveä V14 HT varustetaan vakiona kahdella 400-hevosvoimaisella Mercury Verado V10 -perämoottorilla. Jos 800 hevosvoimaa ei tunnu riittävältä, voi peräpeiliin valita parin 600-hevosvoimaisia V12 Veradoja tai trion 400-hevosvoimaisia V10:jä. Silloin vajaat yhdeksän tonnia painavan V14 HT:n ilmoitetaan yltävän yli 50 solmun huippunopeuteen. Polttoainetankin tilavuus on 900 litraa.
Vakiovarusteisiin kuuluu muun muassa kojelaudan 16-tuumainen monitoiminäyttö, keulapotkuri ja luukun takaa esiin taittuva keula-ankkuri. Optiolistalla on paljon arvokkaita hienouksia, kuten ilmastointi, gyro-vakain ja 360-asteen kamerajärjestelmä. Vakiovarustein ja -konein Virtue V14 HT:n hinnat alkavat Suoken arvonlisäverokannalla noin 800 000 eurosta. Yleisön eteen Virtue lupailee tuoda V14 HT:n vuoden kuluttua Cannesin venemessuille.