Sähkövaihtoehto on X-Yachtsin mukaan myös asiakkaiden yhä useammin kysymä vaihtoehto, joten tanskalaisveistämölle oli luonnollista lähteä kehittämään ratkaisua uuteen 49-veneeseen, kun sopiva asiakas tuli kohdalle. X4.9E tulee varmasti toimimaan esimerkkinä myös valmistajan muille tuleville sähköistetyllä voimalinjalla varustetuille malleille. Ensimmäisen X4.9E:n tapauksessa veneen tilaajalla oli hyvin tarkka kuva tarpeistaan, pitkänmatkan matkapurjehdusta ja hieman kisaamista siinä sivussa.
Sähkövoimalinjan sydämenä toimii suomalainen ja vantaalainen Oceanvolt, joka on ollut pursien sähköpropulsioratkaisuioden edelläkävijä jo vuosien ajan. X4.9E:hentulee kaksi Oceanvoltin 10 kilowatin sähkömoottoria ja Servoprop-vetolaitetta, jotka myös toimivat generaattoreina purjehduksen aikana. Nämä vastaavat väännöltään 60-hevosvoimaista ja huippunopeudeltaan 30–40-hevosvoimaista dieseliä.
Veneessä on lisäksi aurinkopaneelit ja 11 kilowatin dieselgeneraattori, jolla tarvittaessa voidaan ladata 28,8 kilowattitunnin ajoakkua. Akut ovat luonnollisesti litiumakkuja, jotka kestävät noin 3 500 lataussykliä.
Laskennallisesti ajoakku mahdollistaa 19 meripeninkulman moottorimarssin ihanneolosuhteissa noin kuuden solmun nopeudella. Viiden solmun vauhdilla matka kasvaa 30 meripeninkulmaan. Kun akuista ehtyy virta – tai jo sitä ennen – astuu dieselgeneraattori peliin, ja matka jatkuu hybridivoimalinjan turvin niin pitkään, kun tankissa riittää löpöä tai akkuun saadaan virtaa muilla keinoilla.