Yamaha kuuluu perämoottoribisneksen jätteihin, mutta sen mallistossa on ollut useamman vuoden ajan aukko 350 hevosvoiman kohdalla. Paikosta on huhuiltu jo pitkään, ja nyt se on virallisesti julkistettu.
Uusi F350 perustuu Yamahan nykyiseen 4,2-litraisten V6-perämoottorien mallistoon, johon kuuluu 225-, 250- ja 300-hevosvoimaiset versiot. 50 lisähevosvoimaa on puristettu moottorin ohjelmoinnin optimoinnin lisäksi myös tekniikkaa kehittämällä. Muutoksia ovat kokeneet muun muassa moottorin iskutilavuus, kaasujenvaihto, sähköinen kaasuläppä sekä venttiilitekniikka.
Uuden F350 V6:n imu- ja pakoventtiilit ovat suuremmat kuin F300 V6:ssa. Kaasuläppä on puolestaan halkaisijaltaan yhtä suuri kuin 450-hevosvoimaisessa XTO V8:ssa. Kaasujenvaihtoa on parannettu uusien venttiilien ohella uudistetulla nokka-akseliprofiililla, joka mahdollistaa suuremman venttiilien nostokorkeuden ja pidemmän aukiolon sekä imu- että pakopuolella. Lisäksi uuden venttiilinostimet varmistavat tarkan venttiilivälyksen säilymisen.
Kun myös kampiakselin iskunpituutta on kasvatettu ja sähköisen polttoainesuihkutuksen ohjauskartoitus sallii F300 V6:sta pidemmän polttoaneen suihkutuksen keston, ovat 50 lisähevosvoimaa ja Yamahan mukaan myös alakierroksilla kasvanut vääntö plakkarissa. Iskutilavuudeltaan 4,3-litraiseksi kasvanut F350 painaa versiosta riippuen 293–304 kiloa, mikä tekee siitä 10 kilon erotuksella teholuokkansa kevyimmän vaihtoehdon, ja aikanaan Yamahalle varmasti hyvän lähtökohdan myös pienempitehoisten V6-mallien uudistamiseen.
50 lisähevosvoimaa ja F350:n eri versiot ehditty jo hinnoitella. Kaikissa malleissa on vakiona sähköinen kaukohallintalaite (DBW) ja sähköinen, moottoriin integroitu DES-ohjaustehostin. Niin sanottuna perusmallina on metalliharmaa ja X-rikinen versio, jonka hinnaksi ilmoitetaan tarkalleen 44 025 euroa. Se on vajaat 3 000 euroa enemmän kuin mitä vastaavasti varustellusta F300 V6:sta pyydetään. Perämoottorien uusi muotiväri valkoinen on Yamahallakin arvossaan, sillä helmenvalkoisen Pearl White -värin saa katetta tihkuvaan 2 000 euron lisähintaan. Kopaltaan F350 vaikuttaisi olevan täysin identtinen muiden V6-mallien kanssa.
Uuden F350 V6:n fiilistelyvideolla ajellaan muuten suomalaisella Quarken 27 T-Topilla. Tästä voisi päätellä, että se on yksi monista Yamahan asiakasvenevalmistajien malleista, joiden moottorivalikoimaa F350 V6 tulee laajentamaan. Quarken 27 on ennestään ollut saatavilla vain Yamahan F300:lla.
Samalla Yamaha on ilmoittanut myös HelmMaster EX -sauvaohjausjärjestelmän parannuksista. Niistä merkittävin on Vetuksen ja Sleipnerin muuttuvanopeuksisien keulapotkurimallien järjestelmäintegroitavuus, mikä parantaa joystick-järjestelmän ominaisuuksia etenkin yksimoottoriasennuksissa.