Finnmaster R6 & T6 (2020–) – Särmä taistelupari
Mitä uutta?
Muotoilullisesti teräväkulmainen R6/T6-pari tekee näkyvän eron pyöreämpilinjaisiin edeltäjiinsä. Design sitoo T6:n selvästi Finnmasterin kookkaampien daycruiserien eli T7:n ja T8:n kanssa samaan sarjaan.
T7:n kajuutan parivuoteesta ja penkistä muodostuva tilaratkaisu on kokoluokassaan ainutlaatuinen ja poikkeuksellisen toimiva, ja sama idea on pyritty skaalaamaan myös T6:een.
T6:n oviaukon vieressä on penkki, joka helpottaa esimerkiksi kajuutassa pukeutumista, vaikka kajuutan korkeus ei täysikasvuiselle riitäkään selkä suorassa istumiseen.
Koska istumiseen tarvitaan myös jalkatilaa, on styyrpuurin laidalle viistosti asemoidussa parivuoteessa tuttuun tapaan täytepala, joka on kuitenkin tavanomaista suurempi ja "saranoitu" näppärästi kangassaumalla. Myös pieni, mukitelineellinen yöpöytä sängyn vieressä on tässä kokoluokassa harvinaisuus.
Mallivuodelle 2012 lanseerattu 62 BR/DC oli kokoluokassaan ensimmäisiä malleja, joiden avotila oli kalustettu isommista veneistä tutulla U-sohvalla. Sittemmin U-sohvasta on tullut varsinkin daycruiserien keskuudessa vakioratkaisu, ja se löytyy myös R6/T6-parista.
Apukuskin osasto on sen sijaan muuttunut, kun Finnmaster on monen muun tavoin vaihtanut apukuskin erillisistuimen taitettavan selkänojan avulla muunneltavaan sohvanpäätypaikkaan, jonka leveys riittää puolelletoista istujalle.
Perässä suuntaus on kulkenut perämoottoriveneissäkin erillisistä uimatasoista kohti yhtenäistä ja yhdessä tasossa olevaa peräkantta, ja sellainen on R6/T6:een onnistuttu toteuttamaan erittäin onnistuneesti. Metrin mittaiset uimatasot ovat kookkaat, tasaiset ja niiden välissä oleva on moottorikaivo on osittain katettu. Liikkuminen on helppoa ja lisävarusteena saatavan, kaiteenakin toimivan korkean vetokaaren ansiosta myös turvallista.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 6,39 m |
Leveys | 2,29 m |
Syväys | 0,40 m |
Paino | 1 160 kg |
Pohjakulma | 18° |
Polttoainesäiliö | 132 l |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 7 henk. |
Tehoalue | 130–200 hv |
Moottorityyppi | Perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 200 hv Yamaha F200 GETX |
Huippunopeus | 45,2 kn @ 5 700 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 0,8 l/mpk @ 3 500 r/min |
Melutaso @ 25 kn | Ei mitattu |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Suomi |
Valmistaja | Finnmaster Boats Oy, Kokkola |
www.finnmaster.fi | |
Markkinoija | Yamaha Motor Europe, Suomen sivuliike, Espoo |
www.yamaha-motor.eu |
Hintatiedot
Hinta ilman moottoria | – |
150 hv Yamaha F150 XB | 53 970 € |
150 hv Yamaha F150 XCA | 56 440 € |
200 hv Yamaha F200 XB | 57 870 € |
200 hv Yamaha F200 XCA | 59 940 € |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Invictus ST 550 (2026–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
Uusimmat
- 30.04.2025 Uutinen Limisaumaveneperinne esiin Kotkassa ja Loviisassa
- 29.04.2025 Uutinen Bodön kausi käynnistyy vappuna
- 29.04.2025 Uutinen Beneteau Gran Turismo 35, 40 & 50 (2026–)
- 28.04.2025 Uutinen Boomeranger Boatsille iso tilaus
- 28.04.2025 Näin se tehdään Kevätkunnostus: Vetolaitteen tarkistus
- 28.04.2025 Uutinen Veneilyaukot avataan Hailuodon kiinteän yhteyden työmaalla
- 27.04.2025 Uutinen Kråkössä vietetään vappua uuden kesäravintolan avajaisilla