Sealine C390 (2019–) – Kolme kajuuttaa ja kansisalonki
Sealine on ollut vahvasti mukana päivittämässä perinteisiä cabincruiser-tyyppisiä matkaveneitä nykyaikaan. C390 on siitä uusin esimerkki.
Englantilaisena venemerkkinä tunnetuksi tullut Sealine on kuulunut jo vuodesta 2013 saksalaisen Hanse Groupin omistukseen ja valmistusohjelmaan. Englantilaisen Bill Dixonin suunnittelema nykymallisto on tuore, vanhin malli on vuonna 2014 ensiesitelty S330.
Sealinen laivueeseen kuuluu neljä kokoluokkaa ja kolme mallisarjaa, joista muodostuu yhteensä kahdeksan veneen mallisto. S-mallit ovat perästä avoimia sportcuisereita, C-sarjalaiset joka suunnasta suljettavalla kansisalongilla varustettuja cabincruisereita ja F-kirjaimella viitataan yläohjaamoon eli flybridgeen.
Kattaus on laajin C-sarjassa, jonka viimeisin lisäys on koeajossa oleva C390. Sen ensiesittely tapahtui tammikuussa Düsseldorfin venemessuilla. Sealinen mallistossa C390 ottaa paikkansa C330:n ja C430:n välistä. Huipulta löytyy vielä C530.
Vieritä vertailua
Sealine C390
| Pituus x leveys | 11,99 x 3,85 m |
| Paino | 10 520 kg |
| Tehoalue | 2 x 300–370 hv |
| Moottorityyppi | Sisäperämoottori, diesel |
| CE-luokitus | B / 10 henk. |
| Hinta* | 384 340 € (2 x 300 hv) |
| Valmistusmaa | Saksa |
| Lisätietoja | www.sealine.com |
| *Hinnat vapaasti valmistajalla sis. alv 24% | |
Bavaria R40 Coupe
| 12,65 x 3,99 m |
| 9 300 kg |
| 2 x 300–370 hv |
| Sisäperämoottori, diesel |
| B / 12 henk. |
| 383 040 € (2 x 300 hv) |
| Saksa |
| www.bavaria-yachtbau.com |
Galeon 390 HTC
| 11,99 x 3,74 m |
| 9 700 kg |
| 2 x 225–435 hv |
| Sisäperämoottori, diesel |
| B / 10 henk. |
| 373 680 € (2 x 300 hv) |
| Puola |
| www.galeon.pl |
Grandezza 40 CA
| 12,30 x 3,95 m |
| 9 000 kg |
| 2 x 300–370 hv |
| Sisäperämoottori, diesel |
| B / 12 henk. |
| 473 770 € (2 x 300 hv) |
| Suomi |
| www.grandezza.fi |
Marex 375
| 12,05 x 3,55 m |
| 7 700 kg |
| 2 x 260–370 hv |
| Sisäperämoottori, diesel |
| B / 14 henk. |
| 437 100 € (2 x 300 hv) |
| Liettua |
| www.marex.no |
Tykkää
- Kokonaan avautuva takaseinä
- Kansisalongin, pentterin ja avotilan yhteensulautuminen
- Toimiva kolmen makuukajuutan tilaratkaisu
- Tarkka ohjaustuntuma ja hyvä ohjaukseen reagointi
Älä tykkää
- Melutaso vasta-aallokossa
- Vaatimaton vakiovarustelu
- Vähäiset ulkosäilytystilat
- 03.11.2025 Uutinen Boat Store Finland pääsi yrityssaneeraukseen
- 29.10.2025 Uutinen BP-Palvelut sulki ovensa Pähkinäisillä
- 03.11.2025 Uutinen Yamaha Motor Finland ja Yamaha Motor Scandinavia yhdistyvät
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 15.10.2025 Ensiesittely Hallberg-Rassy 370 (2025-)
- 15.10.2025 Uutinen Marine Alutech rakentaa aluksia Alankomaiden merijalkaväelle
- 27.10.2025 Uutinen Louhi EM 2026
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 15.10.2025 Ensiesittely Hallberg-Rassy 370 (2025-)
- 27.10.2025 Uutinen Louhi EM 2026
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)
- 31.10.2025 Video Buster Mcc (2025–)
- 22.10.2025 Video eSuvi 520 Cruise 6.0 & eSuvi 475 Travel XP (2026–)
- 12.10.2025 Ensiesittely Aquila 50 Sail (2026–)
Uusimmat
- 06.11.2025 Uutinen Vääksyn uusi silta jakaa mielipiteitä
- 05.11.2025 Uutinen Museovirasto jakoi liikenteen kulttuuriperintöavustukset 2025
- 05.11.2025 Uutinen Lahden Bikemarine lopettaa
- 04.11.2025 Uutinen The Barö sai arvostetun tunnustuksen
- 03.11.2025 Uutinen Yamaha Motor Finland ja Yamaha Motor Scandinavia yhdistyvät
- 03.11.2025 Uutinen Boat Store Finland pääsi yrityssaneeraukseen
- 03.11.2025 Ensiesittely Elan SixtyFive (2025-)






Katso kaikki kuvat ja videot