Jeanneau on vahvimmillaan järkevien retki- ja matkaveneiden valmistajana, mutta mallistolla on taipumus turvota. Esimerkiksi Prestige-mallisarjan kasvaminen ulos omaksi brändikseen on osoittautunut menestykseksi, samoin Merry Fisher -mallisarjan kasvattaminen uusiin mittoihin.
Avoveneistä ja osittain katetuista daycruisereista koostuva Cap Camarat -sarja on ranskalaisjätin sporttista siivua, jota Jeanneau on valjastanut viime vuosina kohti isojen luksuspäiväristeilijöiden luokkaa. Kuten arvata saattaa, koot ovat kasvussa. Toissa vuonna tuli kahdella perämoottorilla varustettu 700-hevosvoimainen 10.5 WA, nyt kolmella koneella 900-heppaiseksi rikattava 12.5 WA.
12 metriin saa tietysti mahtumaan paljon muutakin mukaan kuin nipun isoja perämoottoreita. Kuten ison sohvaryhmän ja ulkopentterin taka-avotilaan ja muhkean loikoilutilan keulakannelle. Kumpikaan ei tosin ole mitenkään otollinen matkustuspaikka 40–50 solmun nopeudessa, jolloin parhaat paikat ovat kolme ohjaamon penkkiä.
Kannen alta löytyy sisäpentteri, suihkukomerollinen toiletti, vuoteeksi pedattava sisäsalonki sekä kolmen makuupaikan keskikajuutta. Vaikka 12.5 WA maksaa paljon enemmän kuin muut Cap Camaratit, ei sen sisä- ja ulkotilojen ilme poikkea pienemmistä juurikaan edukseen. Yhden muotivillityksen 12.5 WA kuitenkin täyttää. Se on avattava laitaterassi, joka tosin on varsin pieni.
12 metrin pituus, 3,6 metrin leveys ja yli seitsemän tonnin paino pitävät huolen siitä, ettei 12.5 WA liikahda ihan pikkuteholla eikä -rahalla, vaikka pohjassa onkin liukua parantavat portaat. Messuveneessä oli 2 x 425 hv V8-Yamahat, toisena vaihtoehtona on kolme 300-heppaista V6:sta. Suomen maahantuoja kauppaa Jeanneaut ensisijaisesti Mercurylla, tässä tapauksessa kolmella 300-hevosvoimaisella V8-Veradolla, joilla 12.5 WA:n hinnat alkavat koko- ja teholuokka huomioiden edullisesti 310 000 eurosta. Bensaa mahtuu mukaan 1 150 litraa, joten eikun tankki täyteen ja kahvat sinne minne ne kuuluu!