F-Line 33:n hienosti soljuva sivuprofiili on kenties parhaimmillaan takaviistosta kuvattuna, eikä sitä pilaa edes veneessä notkuvat ihmiset tai ylös nostetut ulkopentterin kannet. Sivulasien kehyksen kaaressa on ripaus tuttua (Fairline) Targaa niiden kulta-ajoilta, mutta muuten muotoilu on selvä irtiotto muista Fairline-malleista.
Ehkä jopa hieman yllättäen Fairline ei ole lähtenyt mukaan perämoottoribuumiin, mutta F-Line 33:n auki taittuvaan peräpeiliin niitä ei oikein saisi sovitettuakaan. Perä aukeaa vakiona käsivoimin, mutta messuveneessäkin ollut sähkökäyttöisyys on tässä tapauksessa luonteva lisävaruste, joka kruunaa toimivan idean.
Aukeavan perän lisäksi avotilan tilaratkaisua määrittävät molemmilla laidoilla olevat kulkuväylät, joiden ansiosta aurinkotasona, oleskelutilana ja matkustamona toimivan dinetin ja pentterilipaston ympärillä mahtuu liikkumaan hyvin ja useampikin henkilö yhtä aikaa.
Sivukansille noustaan sisäänpäin avautuvista laitaporteista, jotka eivät ole kuitenkaan kovinkaan näppäriä kylkiparkkitilanteissa. Keulakannella kulkija on täysin tasapainonsa varassa, sillä kaiteita tähän designiin ei kuulu.
Auringon ja sateen suojaksi on sen sijaan tarjolla jopa vaihtoehtoja, sillä saatavilla on sekä trendikäs t-top että bimini top, jonka saa sekä käsin että sähköisesti operoitavana.
Kenties isoin yllätys on kannen alla, jonne linjakas mutta ikkunaton ulkomuoto ei lupaa liikoja. Todellisuudessa tilaa on kuitenkin aika hyvin. Oven luona oleva seisomakorkeus, parivuoteeksi pedattava salonki, tilava toiletti ja ovella suljettava parivuoteellinen keskikajuutta omaavat kaikki viikonloppuveneilyn edellytykset. F-Line 33 on tiloiltaan pikemminkin sportcruiser kuin daycruiser, ja tietyllä tapaa sitä voikin pitää vaikkapa vuosituhannen alun Targa 30:n perillisenä.
Moottorivalikoiman huipulla on kaksi Volvo Pentan 430-hevosvoimaista bensa-V8:a, joilla Suomeen tuotuna ja verotettuna lähtöhinnaksi ilmoitetaan 394 000 euroa. Suunnilleen samaan maksaa myös tylsällä tavalla kohtuullisemmalta kuulostavat kaksi 220-hevosvoimaista D3-dieseliä. Hinnat alkaen vaihtoehtona on kaksi 240-hevovosvoimaista bensa V6:sta, mutta unohdetaan ne nyt heti alkuunsa.
Totalvene kävi ottamassa maistiaiset V8:lla varustetusta messuveneestä, joten Cannesin aalloille ajettu F-Line 33 tuo valoa johonkin syyspäivään tarkemman esittelyn muodossa. Pysy kanavalla.