Varsinainen uutuus on 210 BR. Se jakaa saman rungon, tuulilasin ja taka-avotilan helmikuussa lanseeratun 210 DC:n kanssa, mutta keula on avoin.
Keula-avotilan lattia eli turkki on hiukan taka-avotilan turkkia korkeammalla. Luukku paljastaa keulalattian alla olevan suuren ja pitkän säilytystilan. Korotuksen huono puoli on pieni kynnys tuulilasin läpikulun kohdalla, mutta keulan avotilassa istuskellessa tavallista hiukan korkeammalla olevaa lattiaa ei edes huomaa. Pitkillä laitapenkeillä on hyvä ottaa rennosti jalat sohvalle nostettuna.
Taka-avotilan valtaa tilava u-sohva, jonka keskelle saa pöydän. Sen mukana tulee vaihtojalka ja täytepatja, joiden avulla sohva muuttuu aurinkotasoksi. Avotilassa istutaan suhteellisen syvällä ja turvallisesti korkeiden laitojen suojassa.
Moottorivaihtoehtoina on 135-, 150- ja 200-hevosvoimaiset Hondat. Viimeksi mainittu on vääntävä V6:nen, mutta jo 150-hevosvoimainen takaa noin 40 solmun huippunopeuden. pakettihinnat asettuvat 450–50 000 euroon.
190 BR uudistuu mallivuodelle 2020 taka-avotilan tilaratkaisun osalta. Päivitetyssä versiossa koko veneen levyisen peräpenkin jalkatilat ovat hulppeat. Peräpenkin ja ohjaamon erillisistuimien väliin jää kokoluokka huomioiden poikkeuksellisen runsaasti tilaa. Sama monikäyttöinen layout otettiin käyttöön helmikuussa lanseeratussa alumiinirunkoisessa 190 BRf -mallisssa, nyt se tulee myös lujitemuovirunkoiseen versioon.
Moottorivaihtoehtoina on 80-, 100- ja 115-hevosvoimaiset Hondat, pakettihinnat kirjataan lukemin 31 000, 32 000 ja 34 000 euroa.
AMT:n tyyliin molempien mallien vakiovarustus on varsin kattava. Se tarkoittaa esimerkiksi ajokuomun, Raymarinen Axiom karttaplotterin, pääsäilytystilojen kiinteiden Abloy-lukkojen ja ledikulkuvalojen kuulumista vakiopakettiin.