AMT ajo-ominaisuudet ovat harmonisen tasapainoiset, minkä ansiosta vene on yhtä hyvin kotonaan sekä leppoisassa kruisailussa että vähän sporttisemmassa ajorytmissä. Aallokko-ominaisuudet riittävät pitkälle ilman että mukavuus kärsii liiaksi, kunhan välttää ohjaamalla pahimmat palteita kohti nousevat aallot.
AMT:n ja 150-hevosvoimaisen Hondan yhdistelmässä riittää nopeutta, mutta kiihtyvyys ja kaasuunreagoivuus jäävät tässä ryhmässä vaisuiksi. Hondassa on vähän kierroskoneen luonnetta. Se ei kuitenkaan haittaa hyvää taloudellisuutta ja alhaista melutasoa. Väkevämpää käytännön suorituskykyä kaipaavalle moottorivalikoimasta löytyy 50-hevosvoimaa tehokkaampi lääke.
Kojelaudan toteutuksessa AMT on sikäli omilla linjoilla, että 9-tuumainen plotteri on tuotu lähes rattiin kiinni. Teoriassa ratissa olevan käden sormea tarvitsee vain ojentaa yltääkseen plotterille. Käytännössä ratin paksu kehä peittää kuitenkin sekä plotterin näkymää että painikkeita. Muutoin ohjaamon ergonomia on kaasukäden kyynärtukea myöten kunnossa. Lisäksi korkea tuulilasi tarjoaa vertailun parhaan viimansuojan.
Apukuskin paikka on käytännössä kuskin paikan veroinen ja sellaisena selvästi vertailun mukavin. Avotilassa on reilusti senttejä, mutta sohvan istumamukavuus jää parhaista. Sohvan pöydäksi voi valita kahdesta koosta sopivan. Helppokäyttöistä säilytystilaa on sohvan uumenissa runsaasti.
Kulku avotilasta uimatasoille voisi olla selkeämmin askelmerkitty, mutta yhdessä tasossa olevat uimatasot ja niitä yhdistävä moottorikaivon astinlauta muodostavat näppärän peräkannen. Keulakannelle johtava kajuutan oveen muotoiltu portaikko on vertailuryhmän levein ja loivin ja sen molemmin puolin on etenkin nuorempien ja vanhempien kulkemista helpottavat kaiteet.
AMT:n kajuutan oviaukko on pieni, mutta kajuuttaa laskeutuminen käy silti kohtuullisen sujuvasti. Ulos tullessa pään kolhimista saa varoa enemmän. Kajuutta on kohtuullisen avara. Vuode on malliltaan pitkä mutta kapeahko. Paksut patjat ovat mukavat, mutta paljaat lujitemuoviseinät eivät. Kajuutan valaistus- ja tuuletusvaihtoehdot ovat joukon parhaat.
AMT:n tekninen laatuvaikutelma on osaava ja huolellinen. Kosmeettisen miinuksen laatuvaikutelmaan tuo ohjaamon ajossa tutisevat sisähelmat. Hinnan ja varusteiden suhde on harkittu, ja vertailuhinta jää edullisimpaan ryhmään. Ominaisuuksiltaan AMT hiipii kiitettävästä toiseen tekemättä sen suurempaa numeroa itsestään. Tasaisessa vertailussa se tarkoittaa jaettua vertailuvoittoa ja erinomaista vastinetta rahalle.
AMT 210 DC:n yleisarvosana Venemestari-lehden suurvertailussa: 8,9