GT-10-luokassa Alissa Servin vaihtoi viime vuoden hopeamitalin kultaan, kun taas Nico Gustavson ja Jarno Vilmunen veivät Suomenmestaruudet GT30- ja F2-luokissa. Mikkeliläinen Leevi Paasonen jatkoi vahvaa kehitystään voittamalla GT15-luokan Euroopan mestaruuden vakuuttavalla suorituksella. Paasonen täydensi menestyskauttaan ottamalla MM-hopeaa Latviassa ja voittamalla kotimaan SM-sarjan kolmannen kerran peräkkäin.
F4-luokan Euroopan mestaruuden vei Norjan Andrè Solvang vahvoilla suorituksillaan, ja Suomen Tino Lehto ylsi EM-pronssille. Noel Vänttinen kruunasi kautensa SM-sarjan voitolla ja oli lähellä lisätä mitalisaldoaan sijoittumalla neljänneksi sekä EM- että MM-sarjoissa.
Suomalaiset tiimit menestyivät myös muissa luokissa: Viveka Vapaavuori ja Alex Johansson voittivat Offshore 3J -luokan EM-kultaa, kun taas Marcus Johnsson ja Jussi Myllymäki ottivat syksyllä EM-hopeaa Offshore 3D -luokassa.
Tiimimestaruuksia
Foilit, jotka ovat saavuttaneet suosiota kilpapurjehduksessa, tekivät tänä vuonna läpimurtonsa kilpaveneilyyn uuden foilaavan E1-kilpaveneilysarjan myötä. Kauden suurin uutinen oli Team Bradyn ilmoitus Emma Kimiläisen liittymisestä kuljettajakaartiinsa. Kimiläinen osoitti nopeasti taitonsa ja voitti Sam Colemanin kanssa Jeddahin, Venetsian ja Monacon GP:t. Kun kauden viimeinen osakilpailu peruttiin, Team Bradyn mestaruus E1-sarjassa varmistui. Lisäksi tiimi ilmoitti jatkavansa samalla kokoonpanolla ensi kaudella.
F1-veneiden kausi huipentui joulukuussa Arabiemiraateissa. Kalle Viippo palasi kilparadoille ja sijoittui päätösosakilpailussa kärkikymmenikköön, kun taas hänen tallikaverinsa, ruotsin Jonas Andersson uusi maailmanmestaruutensa. Viipon Team Vietnam varmisti samalla valmistajien mestaruuden. Filip Roms joutui teknisten haasteiden takia vaihtamaan moottorinsa kauden loppupuolella ja sijoittui MM-sarjassa sijalle 11.
Sami Seliön F1-kausi oli nousujohteinen. Kiinan ja Sharjahin kisat nostivat kaksinkertaisen maailmanmestarin MM-sarjan kuudenneksi, mikä oli suomalaisten paras sijoitus tällä kaudella. Seliö kommentoi kauttaan kaksijakoisin tuntein: epäonnea riitti, mutta palkintokorokesijoitukset ja vähäiset tekniset ongelmat antoivat toivoa tulevasta. Uusi kalusto luo pohjaa paremmille tuloksille ensi kaudella.