Länsi-Uudellamaalla varsinkin pop up -konsepti osoittautui menestykseksi, sillä Tammisaari nousi tänä vuonna kesän suosituimmaksi pop up -satamaksi, ohittaen viime vuoden ykkösen, Savonlinnan. Skipperin kaksi venettä Tammisaaren Pohjoissatamassa varattiin keskimäärin yli kaksi kertaa päivässä.

Suomalainen venevuokrauspalvelu Skipperi on viime vuosina avannut pop up -satamia eri puolilla Suomea, jotta jäsenet voisivat tutustua uusiin vesialueisiin ja nauttia veneilystä enemmän. Tänä kesänä pop up -satama avattiin asiakkaiden toiveesta Tammisaareen kesäkaudelle 20.6.–11.8.

Paluuta pohditaan

Skipperin markkinointipäällikkö Jussi Koskinen kertoo, että ensi vuonna suunnitelmissa on mahdollisesti palata Tammisaareen, sillä asiakaspalautteen mukaan pop up -satama oli erittäin suosittu. Raaseporin markkinointikoordinaattori Martina Rosenqvist auttoi käytännön järjestelyissä ja yhdisti Skipperin paikallisiin palveluntarjoajiin, mikä paransi asiakaskokemusta.

Skipperi on kehittänyt myös alustan, jonka kautta yksityishenkilöt ja yritykset voivat vuokrata omia veneitään, mikä auttaa kattamaan veneilykustannuksia ja hyödyttää paikallista matkailua. Tällä hetkellä Skipperin kautta on vuokrattavissa noin 750 venettä, mutta Raaseporissa on edelleen paljon käyttämätöntä potentiaalia. Traficomin mukaan Raaseporissa on lähes 6 000 rekisteröityä venettä, mutta vain muutama oli vuokrattavissa kesän alussa.

www.skipperi.fi