Suomalainen Q-Yachts herätti kansainvälistäkin huomiota tyylikkäällä, täyssähköisellä Q30-daycruiserilla. Suomessa sellaisen hankkivat ensimmäisenä vuonna 2018 rapartisti Cheek ja entinen pokeriammattilainen Jens Kyllönen. Valmistaja kertoi aikovansa ”merten Teslaksi” – kuten moni muukin alkuaikojen sähkövenevalmistaja.
Suureen suosioon noin neljännesmiljoonan hintainen Q30 ei kuitenkaan noussut. Keväällä 2022 Skipperi ja Q-Yachts tiedottivat aikovansa sähköistää yhteiskäyttövenepalvelun tarkoitukseen kehitetyllä Q24 Club -mallilla. Suunnitellusta satojen veneiden fleetistä jäätiin kuitenkin kauas. Suomeen rekisteröitiin vuosina 2022 ja 2023 yhteensä seitsemän Q24-venettä.
Q-Yachtsin viimeiset julkistetut taloustiedot ovat tilikausilta 2022 ja 2023. Molempina vuosina yrityksen liikevaihto oli miljoona euroa, mutta tulos selvästi tappiollinen. Vuonna 2022 tappio oli noin 460 000 euroa ja vuonna 2023 noin 365 000 euroa.
Suomalaisista sähkövenevalmistajista Q-Yachts oli selvästi suurin, eikä ensimmäinen lopettamaan joutunut. Jurvalainen E-Boat ajautui konkurssiin vuonna 2023 ja kuopiolaisen Elwood Boatsin toiminta on hiipunut. Vuonna 2022 Mikkeliin perustettu Valkama Watercrafts herätti huomiota Helsingin Sanomien etusivun ilmoituksella, mutta yrityksen ensimmäinen 18 kuukauden tilikausi tuotti 175 000 euron liikevaihdon ja 95 000 euron tappion. Pietarsaaressa Elvene-sähköveneitä valmistava Fin-Erin viimevuoden talousluvut ovat melkein päinvastaiset: yritys teki 168 000 euroa tappiota 57 000 euron liikevaihdolla.