Anytecin mallivuoden 2018 uutuudet A23 ja A27 korvaavat aiemmat 622- ja 750-sarjat ja etenkin niiden tuplapulpetti/bowrider-tyyppiset SPD-mallit.
Uusien A-mallien muotoilua on terävöitetty entisestään. Ilme on sporttisen häijy, ja äärimmilleen vietyä ajettavuutta ja suorituskykyä korostava. Anytecin tapaan käyttöominaisuuksia tai mukavuutta ei ole kuitenkaan unohdettu, vaan esimerkiksi ohjaamon ergonomiaan kerrotaan panostetun huolella.
Yleisen muotoilun lisäksi silmiinpistävin ulkoinen yksityiskohta on uudenlainen veto/varustekaari. Se ei ole enää perinteinen laidalta laidalle ulottuva kaari vaan pikemminkin tolppa, vaikka kiinnittyykin moottorikaivon ympärille neljällä erillisellä jalalla.
Varustekaaren uuden designin myötä kulku uimatasoilta avotilaan sujuu nyt kumartelematta, mutta toisaalta poikittainen liikkumasuunta uimatasolta toiselle on enemmän tai vähemmän tukossa.
Sekä A23 että A27 voidaan varustaa Anytecin omilla jousitetuilla istuimilla. Molempien mallien sisätilaratkaisuissa on myös aiempaa enemmän vaihtoehtoja.
A23:ssa lähtökohtana on ohjaamon erillisistuimet ja kaareva peräsohva, jonka selkänojan takana on kuomutalli. Enemmän istumapaikkoja ja oleskelutilaa veneeseen haluava voi valita mukaan laitapenkit, jotka laajentavat peräsohvan u-sohvaksi.
Isommassa A27:ssa u-sohva on vakiona, mutta sen ja ohjaamon erillisistuimien välissä on molemmilla laidoilla enemmänkin tilaa. Siihen voidaan asentaa lisäpätkä sohvaa, erillisistuin tai pentterimoduuli per puoli, eikä kokoonpanon tarvitse olla molemmilla laidoilla identtinen.
Anytecin tapaan tehosuositukset ovat reppavia ja rungot pohjakulmaltaan syviä mutta suhteellisen solakoita. Intohimoisesti ajamiseen suhtautuvan kuskin karkkeja siis.
A27:n kohdalla tehosuosituksen yläraja on vedetty peräti 400-hevosvoimaan. Samaan hengenvetoon Anytecilta kuitenkin vihjataan, ettei ylärajaa ole mitään estettä muokata seuraavaan merkittävään tasalukuun, jos ja kun joltain perämoottoripartnerilta tulee talven aikana entistä tehokkaampaa mallia.